Wat is SEO

SEO is Search Engine Optimization oftewel zoekmachine optimalisatie. Alles om maar gevonden te kunnen worden met als doel op de 1e pagina van zoekmachines te komen. Hier komt veel bij kijken, maar is wel het allerbelangrijkste onderdeel van een website. Met een lelijke website, kun je ook prima gevonden worden.

Er zijn een aantal aspecten die belangrijk, maar let wel op, alles moet op elkaar afgestemd zijn.

SEO voor boekhouders
Dat we te vinden zijn op het zoekwoord(zin) zoals je ziet, bewijst dat we de kennis in huis hebben als SEO Specialist om uw website op de 1e pagina van zoekmachines te kunnen krijgen!

Content Leesbaarheid

De leesbaarheid van je content moet afgestemd worden op je zoekwoorden. De zoekwoorden moeten dus een aantal keer in je content terug komen. Daarnaast is het ook belangrijk dat de content in grammatica en spelling correct is. Je moet bijvoorbeeld niet te veel moeilijke woorden in je content gaan verwerken. Tevens is het van belang om korte zinnen te gebruiken, zo verslapt de aandacht van de lezer niet. Lange zinnen gaan ten koste van de leesbaarheid volgens zoekmachines. Verbindingswoorden zijn ook belangrijk te gebruiken in je content. Verbindingswoorden zijn woorden die verwijzen naar een vorige zin in je content. Verbindingswoorden kun je via deze link vinden.

Tags Optimalisatie

Wanneer je een blog of nieuwsbericht schrijft, kun je hier tags aan toevoegen. Tags kunnen zinnen zijn als “hoe vul ik mijn belastingaangifte in” of “waarvoor betaal ik omzetbelasting”, maar ook gewoon woorden die relevant zijn. Tags kun je toevoegen in de content van je blog of nieuwsbericht, maar hoeft niet per definitie. Je kunt je blogs en nieuwsberichten ook tevens voorzien van Keywords en geoptimaliseerde afbeeldingen, wat de vindbaarheid van de blog aanzienlijk zal verbeteren.

Zelfs je Tags dienen voorzien te zijn van een omschrijving, zodat de zoekmachines ook deze tags kan onderscheiden waarover ze gaan.

External Link Optimalisatie

Extern linken is een manier om externe links te plaatsen op je pagina die refereren naar een andere website die content bevat dat gerelateerd is aan hetgeen wat jij ook in je content schrijft. Een externe link is erg belangrijk, maar nog belangrijker is dat de website waarnaar je linkt ook weer terug linkt (backlinking). En dat is nou juist een ander verhaal, krijg de persoon en bedrijf maar eens zover dat hij ook een link van jouw website op zijn website plaatst. Wanneer je extern gaat linken met websites die niks te maken hebben met de content die jij schrijft, zal dit averechts werken. Dit zal op je ranking in zoekmachines er nadelig zijn.

seo specialist voor administratiekantoren, acquisitie, sales, marketing, verkoop, klanten werven, leads

Social Media Optimalisatie

Tegenwoordig is het van belang dat je bedrijf te vinden is op social media. Wat op dit moment het belangrijkste is, is Facebook. Als het tenminste gaat om je doelgroep bedrijven. Op andere social media platforms zullen ondernemers niet zo snel op zoek gaan naar een administratiekantoor. Maar het kan geen kwaad om Instagram, Twitter, Snapchat etc. mee te nemen in Social Media Optimalisatie. Het optimaliseren van Social Media doe je door deel- en like knoppen toe te voegen voor elk soort platform op ieder pagina van je website. Maar het is natuurlijk ook van belang dat er een Facebook bedrijvenpagina is voor je bedrijf. Deze kun je weer koppelen aan je website, zodat bezoekers van je Facebookpagina ook weer op je website terechtkomen.

SEO specialist voor administratiekantoren

Je hebt een website online en je denkt dat de klanten je kunnen vinden. Niets is minder waar. Een mooie website betekent niet dat je ook gevonden wordt. Je hebt een website bouwer. Creatief en levert een mooie website af, maar juist dan begint het. Je wilt je website als een echte laadgenerator gebruiken. Het doel is immers klanten te werven via deze website. Wij zijn uw SEO specialist voor administratiekantoren.

Keywords (zoekwoorden)

Je begint met het uitzoeken van je zoekwoorden. Deze zoekwoorden zullen jouw doelgroep gebruiken om je te vinden. Zoals “administratiekantoor in Amsterdam” of “boekhouder in Amsterdam”. Het is belangrijk dat je deze in je titel van je pagina verwerkt, in je permalink en in de content (text) van je website (aantal keer). Daarnaast moet je content relevant zijn aan je zoekwoorden. Heb je bijvoorbeeld een sprookjesverhaal en verwerk je daar je zoekwoorden in zul je niet hoog scoren in zoekmachines.

Video/Afbeelding Optimalisatie

Ook je geplaatste video’s en afbeeldingen dienen geoptimaliseerd te worden. Het begint al bij de naam van je afbeelding. Verander dit dus op je computer van “img_219” naar bijvoorbeeld “boekhouder in Amsterdam”. Vervolgens gebruik je “alt-attributen” om daar eveneens je zoekwoord in te verwerken. Alt-attributen kunnen meerdere zoekwoorden of zoekzinnen bevatten gescheiden door een komma. Hierdoor kun je ze op meerdere pagina’s in je website gebruiken. Het is van groot belang dat je deze video’ en afbeeldingen ook van een omschrijving voorziet. Zo weten zoekmachines waar de afbeelding over gaat.

Internal Link Optimalisatie

Het intern linken is tevens een belangrijk onderdeel om je positie (rank) in zoekmachines te verbeteren. Het is niks anders dan een link naar een andere pagina te plaatsen om een pagina die je aan het bouwen bent. Zoekmachines “crawlen” (vinden hun weg) je website. Verwijzen deze links naar relevante andere pagina’s en blogs, dan zien zoekmachines dit als een sterke structuur. Het is belangrijk om van die link ook weer een backlink op die andere pagina te maken (teruglinken naar de pagina van oorsprong). Door dit te doen zul je een sterke structuur in je website krijgen en zul je merken dat je website in zoekmachines zullen gaan stijgen.

Permalinks Optimalisatie

Met permalinks wordt bedoelt je website in de adresbalk na de / (slash). Zoals deze link, wanneer je op de adresbalk gaat staan bovenin je webbrowser www.arts2leads.nl/seo-specialist-voor-administratiekantoren/. Wanneer je een pagina maakt krijg deze vaak de volgende permalink mee www.arts2leads.nl/page_id-2/. Na de slash moet dit veranderd worden om je SEO structuur goed in elkaar te hebben. De permalink dient hetzelfde te zijn als je pagina titel.

Structured Data Optimalisatie (Schema.org)

Sinds 2019 is de belangrijkste zoekmachine Google, de manier van vindbaarheid aan het veranderen. Uiteraard is Google telkens bezig met het veranderen van hoe een website geoptimaliseerd moet worden, maar dit is toch wel de grootste verandering sinds een lange periode. Hier legt Google de nadruk op de regionale vindbaarheid van websites. Dit zodat ook kleinere bedrijven kunnen concurreren op regionaal niveau met grote bedrijven, zoals Bol.com, Coolblue of in het geval van administratiekantoren MTH, PWC en andere organisaties met een groot budget.

 

Het begint met de website aan te melden voor Google Mijn Bedrijf. Je verteld Google dan eigenlijk waar je bedrijf over gaat, in welke regio je bedrijf te vinden is, of je klanten kan ontvangen en wat je openingstijden zijn. In Google Mijn Bedrijf (GMB) koppel je je website en je Kvk bedrijfsnaam.

 

Structured Data is een stukje tekst geschreven aan de achterkant van je website in de HTML (tekst code van de opbouw van je website). Structured Data volgt je contactgegevens zoals eigenaar, adres, plaats, telefoonnummer, website en email. Ook geef je Structured Data mee wat voor soort bedrijf je hebt in welke branche je zit en of er reviews van klanten te vinden is op je website. Dit zijn dan weer die sterren die je terugziet in de zoekresultaten in Google. Wanneer je dit ziet, zullen potentiële klanten eerder op je website klikken. Het is tegenwoordig dan ook van groot belang dat je reviews vraagt van je klanten.

Kortom

Een goed gestructureerde website is van essentieel belang om nieuwe klanten binnen te halen.

Laat je website optimaliseren door iemand die er verstand van heeft. Wij zijn zo’n partij die je als SEO specialist daarmee kan helpen.

Onderhoud is daarbij minstens zo belangrijk en laat je website onderhouden, zodat je bij verandering en updates van je website nooit achterloopt. Loop je achter, dan heeft dit een nadelig effect op de structuur van je website.

Ga naar onze tarieven en neem vrijblijvend contact met ons op, wij kunnen altijd wat voor je betekenen!

Postadres

De Hegen 49

8431 JR

Oosterwolde

andre@art2leads.nl

06 81 72 79 36

Bedrijfsgegevens

Arts To Leads

Kvk: 65140338

BTW: NL104858941B01

Bank: NL61BUNQ2032283409