Hoe wordt mijn website vindbaar in Google?

Ik krijg vaak de vraag “hoe wordt mijn website beter vindbaar in Google”? Goede vraag natuurlijk iedereen wil immers vindbaar zijn in Google en het liefst op de 1e pagina, want dan maak je de meeste kans op bezoekers op je website.

We willen allemaal kosten besparen binnen ons bedrijf, sommige kosten moet je gewoon maken om een groei te kunnen realiseren. Zoals administratiekantoren pleiten dat een boekhouder zichzelf terug verdient, geld dit ook voor de meeste websitebouwers en SEO specialisten. Deze specialisten zorgen ervoor dat jullie nieuwe klanten krijgen door een goede SEO strategie op je website te krijgen. Maar een goede SEO strategie betekent niet per definitie een garantie op nieuwe klanten. Ook je website moet er goed uitzien en uitnodigen om contact op te nemen met jou.

SEO strategie

Zoekwoorden

Bedenk goed welke zoekwoorden je gebruikt om gevonden te worden. Een goede manier is om een Google Adwords account aan te maken en te kijken welk zoekwoord of zoekzin het met meest ingevuld wordt in Google. Bedenkt daarbij ook wat jij zou invullen als jij op zoek zal zijn naar een boekhouder of administratiekantoor.

Content

Je content is belangrijk. Content is de tekst op je website. Deze content moet afgestemd zijn op je zoekwoord en er zeker een aantal keer in voorkomen. Zowel in de titel en een subtitel en een permalink zoals www.arts2leads.nl/marketing-voor-administratiekantoren. Het dik gedrukte is de zoekzin en tevens de permalink. Daarnaast moet in die content ook staan wat je bedrijf doet. Google weet dat de zoekwoorden als boekhouder, administratiekantoor en accountant, gerelateerd is aan boekhouding, administratie, jaarrekening, omzetbelasting, bedrijfsadvies, fiscaal advies, omzetbelasting en inkomstenbelasting. Zorg dat deze woorden ook verwerkt worden in je content.

Afbeeldingen

Je afbeeldingen optimaliseer je door deze in de naam van de foto (img-123) al te wijzigen in de naam van je zoekwoord of zoekzin. Daarnaast kun je alt-attributen toevoegen aan de afbeelding. Ook deze doe je door het toevoegen van je zoekwoord of zoekzin aan de afbeelding.

Wanneer je dit gedaan hebt ben je al een heel eind.

Social Media

Social Media is een belangrijk onderdeel voor je vindbaarheid, niet zozeer voor SEO van je website. Wel is het handig om Social Media te koppelen aan je website. Ga voor jezelf na op welke Social Media Platform je doelgroep zal zitten. Een blog website of webshop met make-up artikelen zullen eerder neigen naar bekendheid op Instagram en Snapchat. Als je als boekhouder met een website op zoek bent naar klanten en dit wil doen met Social Media kanalen, dan zijn Instagram en Snapchat (nog) niet de platforms waar ondernemers op te vinden zijn. Momenteel zijn de belangrijksten Social Media Facebook en LinkedIn, maar ik sluit ook niet uit dat de nieuwe generatie ondernemers ook op Instagram en Snapchat te vinden zijn. Maak daarom een weloverwogen keuze. Desondanks blijf ik bij dat Facebook momenteel het belangrijkste medium is.

Schema 2019

Schema is iets nieuws een nieuwe manier om websites in ranking en relevantie te indexeren. Schema betekent niets anders dan Google laten weten dat je website gevonden moet worden door bezoekers uit jou regio. Je kunt dit doen via plug-ins (schema.org) of te verwerken in je HTML. Schema biedt je voorrang met bedrijfswebsites die het budget hebben om goed gevonden te worden. Dit houdt in dat je kunt concurreren met grote bedrijven. Laten we zeggen je brengt iets uit wat Bol.com of Coolblue heeft. Google gaat voorrang geven aan websites die regionaal te werk gaan en het zelfde artikel verkoopt. Schema tijdig optimaliseren biedt je een hogere ranking in zoekmachines als Google.

Probeer allereerst deze opties. Heb je hier vragen over? Stuur een mail naar info@arts2leads.nl. Of vul het contactformulier in. Wanneer u hulp nodig heeft, contact ons, wij geven je vrijblijvend advies en brengen graag ook jouw website tot een klanten generatator.