Hoe herken je een SEO Specialist?

Hoe herken je een SEO Specialist? Daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn namelijk niet. Toch zijn SEO Specialisten heel belangrijk voor de hedendaagse marketing.

SEO specialisten

Je ziet het vaak voorbij komen. Webdesigners en SEO Specialisten die het optimale uit uw website kunnen halen. Webdesigners zijn niet per definitie ook SEO Specialisten. Als je een website laat bouwen, betekent dit niet per definitie dat je website ook goed gevonden wordt. Natuurlijk zijn er mensen die kennis hebben van SEO, maar de titel specialist kennen ze zichzelf toe. Logisch dat doe ik ook, marketing technisch betekent dit letterlijk: meer klanten.

Kun je het kaf van het koren scheiden? Nee dat kun je niet bijna niet, het is op basis van vertrouwen. Het vertrouwen dat je website gevonden wordt op de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden.

Ben ik SEO Specialist? Jazeker! Maar alleen voor mijn doelgroep. Ik help administratiekantoren zo hoog mogelijk in zoekmachines te komen. Vrijwel altijd komen mijn klanten in ieder geval op de 1e pagina van zoekmachines.

Kennis

SEO kennis krijg je niet uit een opleiding. Natuurlijk krijg je daarvan wel een stukje mee wanneer je een opleiding in de grafische sector doet of je specialiseert in webdesign. Echter is SEO andere koek.

Als je de werking van SEO snapt, dan kun je een eind komen. Echter is SEO net als de belasting, het veranderd jaarlijks als het al niet meerdere keren per jaar veranderd.

Kortom

Een SEO Specialist is iemand die op de hoogte is van de eisen die zoekmachines stellen aan de vindbaarheid van een website. Deze SEO specialist verkrijgt zijn kennis door veel te lezen over verandering die zoekmachines doen met betrekking tot de vindbaarheid van websites in zoekmachines. Er is geen opleiding tot SEO Specialist. Deze verandering gaat zo snel dat hierin geen opleiding mogelijk is.

SEO is makkelijk als je in een niche markt zit. Ik verzorg marketing voor administratiekantoren. Zoek je daarop dan kom ik op de eerste pagina. Logisch want dat is mijn doelgroep, voor anderen wordt ik niet zo snel gevonden. Voor de pas opgeleverde website die ik heb gemaakt, zoeken mensen in die regio naar administratiekantoor haren. Kijk zelf maar eens, je zult zien dat je dan een website op de 1e pagina van Google tegenkomt die ik gemaakt heb.

Kritiek

Mijn ervaring ligt in eerste instantie in de commercie. Ik ben verkoper en afdelingsleider geweest bij Mediamarkt, accountmanager bij Mconomy, accountmanager bij EyesIIOpen, in 2017 ben ik voor mijzelf begonnen als telemarketeer voor administratiekantoren. EyesIIopen had meerdere klanten, maar de corebusiness was: koude acquisitie voor boekhouders. Ook deden we acquisitie voor een groot bedrijf dat websites SEO en SEA verzorgd voor bedrijven.

De collega die voor dit bedrijf de acquisitie deed is later bij dit bedrijf in dienst getreden. Over deze collega niets dan lof over het binnenhalen van klanten. Echter deze collega denkt ook dat hij een SEO Specialist is en heeft veel kritiek op mij als pretenderende SEO specialist. Gek eigenlijk als je denkt, dat ook hij geen enkele ervaring heeft met SEO, weinig websites in elkaar heeft gezet voor zijn eigen klanten en alleen maar diensten verkoopt voor een groot bedrijf, waar bedrijven alleen maar teveel voor betalen.

Nogmaals een kortom

Als je denkt dat jij SEO Specialist bent en kun je jouw klanten een plek op de eerste pagina in Google verzorgen, dan ben je gewoon SEO Specialist en wees trots dit ook uit te stralen!