Acquisitie en Sales boeken

Na jarenlange ervaring in Acquisitie en Sales voor diverse bedrijven hebben we een 2-tal Acquisitie en Sales boeken uitgebracht. De 2 boeken zijn voor de dienstverlenende sector, zoals administratiekantoren, makelaardij en financiële instellingen, maar we hebben ook een boek uitgebracht voor de handel.

Waarvoor hebben we deze Acquisitie en Sales boeken geschreven

Acquisitie kan lastig zijn voor veel ondernemers en bedrijven. Sales lukt altijd wel bij reeds bestaande klanten. Maar als ondernemer of eigenaar van een bedrijf heb je de ambitie om te groeien. Als ondernemer zit je immers nooit stil om successen te behalen. En daar hoort ook het targetten van je (nieuwe) doelgroep bij. In veel sectoren heb je last van concurrentie. Dit houdt concreet in dat je ergens een klant verliest en er ergens ook weer een klant bij krijgt. Maar een groei loopt dan gestaag. Maar ook de startende ondernemer loopt tegen het probleem aan. Nieuwe klanten binnenhalen, dat is steeds vaker een probleem.

Iedere ondernemer wil nieuwe klanten, dat is niet nieuw. Of je nu start of reeds gevestigd bent. Als gevestigde ondernemer ben je ooit zelf begonnen met acquireren en als startende ondernemer moet je nog beginnen. In uitzonderlijke gevallen komen de klanten vanzelf bij je, maar de praktijk wijst uit dat je toch heel veel zelf moet doen om nieuwe klanten te krijgen.

Met alleen een website en een Facebookpagina redt je het niet. Vooral als de concurrentie hoog is. Daarom zijn wij nog steeds van mening dat telemarketing nog steeds een goede aanvulling is om online marketing. Je hebt een website die goed gevonden wordt een Facebookpagina die veel volgers heeft, maar toch haal je daar niet het gewenste resultaat uit. Dit komt omdat je het initiatief bij je doelgroep laat liggen. Onze boeken helpen je om de kracht te krijgen zelf het heft in handen te nemen om de telefoon te pakken of/en naar je afspraak toe te gaan om die deal te gaan sluiten.

Wacht niet op je doelgroep, maar kom in contact met je doelgroep. Onze boeken helpen je daarbij. Met praktische tips en voorbeelden die we in de praktijk hebben ervaren. Acquisitie en Sales is niet moeilijk, het is net dat ene succesvolle telefoontje of afspraak die je hebt om de motivatie te krijgen om er mee door te gaan.

Acquisitie en Sales kan je leren, het is het moment om uit je comfortzone te willen stappen!

~André Schraa~

Acquisitie en Sales, koude acquisitie, koud bellen, telemarketing, bedrijven koud bellen, klanten werven, leads genereren, leads werven, lead werving, deals maken, van koud bellen tot de sale, koopvraag stellen, klanten binnen halen hoe doe je dat, klanten werven hoe doe je dat, lead werving hoe doe je dat, groei realiseren, omzet maken, winst maken, bedrijf winstgevend maken, hoe groeit mijn bedrijf, leer verkopen, leer verkoopgesprekken voeren, leer acquisitie gesprekken te voeren, leer acquisitie te doen, leer acquisitie gesprekken voeren, effectief verkopen, acquisitie en sales boeken
Momenteel kost het eBook slechts €7,99.

Bestel de paperback voor slechts € 14,99

SEO, SEA & Social Media: Hoe krijg ik nieuwe klanten met een klein budget

hoe krijg ik klanten met een klein budget

Als ondernemer wil je graag nieuwe klanten of je nu een klein bedrijf hebt of juist een groot gevestigd bedrijf. Wat ik merk is dat kleine ondernemers graag “voor een dubbeltje op de eerste rang” willen zitten. Niet zo gek trouwens, want hier herken ik mijzelf ook in. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven en wil je er ook rendement op hebben. Ik hoop met de blog “Hoe krijg ik nieuwe klanten met een klein budget”, ondernemers een stapje verder te kunnen helpen om nieuwe klanten te krijgen voor hun bedrijf.

Je bedrijf heeft wellicht al een website en een Facebook pagina, maar daar houdt het ook vaak wel mee op. Daarbij komt ook nog dat veel websites slecht gevonden worden door de doelgroep die je wilt bereiken. Deze vraag wordt dikwijls aan mij gesteld hoe dit dan mogelijk is. Ondernemers met een flink marketingbudget hebben hier weinig tot geen last van en kijken ook niet meer naar een paar euro’s meer. Kleine ondernemers hebben vaak geen eens een marketingbudget.

SEO voor ondernemers

Bijna alle ondernemers hebben een website. Heb je deze nog niet? Laat dan zo snel mogelijk een website maken. Hoe wil je anders dat je doelgroep je kan vinden?

Google is nog steeds de meeste gebruikte zoekmachine. Als ondernemer moet je doen waar je goed in bent. Ben je als ondernemer niet thuis in webdesign, dan laat je een mooie website bouwen door een specialist. Deze specialist is enorm creatief. Maar……..is deze creatieveling er ook om je website goed vindbaar te maken? Nog steeds kloppen bij ons ondernemers aan die een website hebben laten maken, maar je nergens kunt terugvinden in de website op welke zoekwoorden ze gevonden worden. Gemiste kans allereerst natuurlijk, maar ja als het je niet verteld wordt……. De eerste stap is je website SEO proof te maken. Prijzen van SEO optimalisatie lopen enorm uiteen. Sommige media bedrijfjes doen het voor een paar tientjes, maar er zijn er ook genoeg die honderden euro’s vragen.

SEO specialisten kunnen je geen garanties geven. Wel kunnen ze een inschatting maken op welke plek je ongeveer in zoekmachines verschijnt.

De wereld van SEO veranderd constant. Google stelt telkens weer andere eisen waar je rekening mee moet houden om goed gevonden te kunnen worden. Laat je website dus in de basis SEO optimaliseren en laat dit om de 3 maanden controleren of neem een onderhoudsabonnement bij een bureau die gespecialiseerd is in webdesign en SEO ( ja ze zijn moeilijk te vinden). Eenmaal SEO ingesteld kun je kijken wat de resultaten zijn en daar waar nodig (kleine) aanpassingen doen. Kleine aanpassing kunnen grote gevolgen hebben.

Dan heb je het optimale aan SEO uit je website gehaald, maar dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Het kan zijn dat je in een enorm concurrerende markt zit. Ik noem in dit voorbeeld de webdesigner of boekhouder. Beide ondernemers willen op pagina 1 in Google komen. Op het moment dat je net je web bureau of administratiekantoor begint, ben je dan nog opgewassen in jouw regio tegen de reeds gevestigde websites? Vaak niet! Soms heb je het geluk dat in je regio, vooral als het gaat om boekhouders, de websites van je concurrentie niet bijgehouden is. Maar als dat wel zo is, hoe gaan we dan wel nieuwe klanten werven?

SEA voor ondernemers

SEA is kortweg gezegd, betalen voor je vindbaarheid. Dit kan bij Google door gebruik te maken van Google Adwords. Je adwords zoekwoorden kunnen dan zijn, als het om webdesign en boekhouder gaat, “boekhouder Den Haag” of “webdesigner Den Haag”. Is het slim om te doen wanneer je in een sterk concurrerende markt zit? NEE! Vooral als je een ondernemer bent die een klein marketing budget heeft. Wanneer er veel concurrentie is en ook veel geadverteerd wordt via Google Adwords door je concurrentie, dan loop je als kleine ondernemer leeg. Tarieven per klik worden hierdoor onbetaalbaar.

Het voorbeeld “boekhouder Den Haag” zal volgens Google rond de 11 euro momenteel kosten. En dat is dan per klik! En dan is er nog geen garantie dat deze bezoeker klant wordt. Kortom een dure aangelegenheid voor de “kleine ondernemer”.

Wat kunnen we dan nog doen om online vindbaar te worden?

Social Media voor ondernemers

Social Media is inmiddels een manier om je doelgroep te kunnen bereiken. Maar…..bedenk in ieder geval goed waar je doelgroep op te vinden is en welke middelen je doelgroep gebruikt om jou te vinden. Het voorbeeld van die boekhouder. Zal deze boekhouder zijn/haar doelgroep vinden op Instagram of Snapchat? Nee, niet echt. We spreken uit ervaring dat we dit hebben geprobeerd met financiële dienstverleners. Na een periode van een half jaar, hebben we kunnen constateren dat deze dienstverleners niks te zoeken hebben op Instagram of Facebook. Een uitkomst die we eigenlijk wel wisten maar nu bevestigd hebben. Dus zonde om hier tijd en geld aan te besteden.

Dan komen we bij een Social Media bedrijf die we allemaal kennen…….Facebook. Facebook is zeker een toegevoegde waarde om je website vindbaar te maken. En het belangrijkst: Nieuwe klanten! Je kan heel specifiek je advertentie aan je doelgroep laten zien. En dat tegen het bedrag dat jij wilt uitgeven. Geen kosten per klik wat Google vraagt, maar gewoon een vast bedrag voor de duur van je advertentie campagne. Haal je daar klanten uit? Heel simpel……ja natuurlijk. Kan ik mijn doelgroep hier vinden? Ook dat! Kan ik mijn doelgroep instellen? Ook dat kan! Uiteraard kan je niet specifiek op doelgroep instellen. Ben je bijvoorbeeld leverancier van waterpompen voor vijvers, dan kun je dat niet instellen. Wel kan je je doelgroep benaderen door de profielen met interesses te gebruiken als hobby, beroep etc. Facebook Advertising is dus eigenlijk een goede manier om je doelgroep te vinden zonder dat je er al te veel geld aan kwijt bent.

Kortom, ben je ondernemer met een klein budget, start met een goed gevonden website. Maak een Facebookpagina en vooral……zorg dat je actief bent.

Heb je tips of wil je kijken naar de mogelijkheden voor je bedrijf? Stuur een mail naar andre@arts2leads.nl of reageer op deze blog.

Wil je helemaal geen geld besteden aan online marketing. Denk eens aan acquisitie en sales. Leer Acquisitie & Sales tot aan de deal in mijn boek.

Arts To Leads breidt doelgroep uit

Veel mensen weten het al. Naast dat wij onze dienstverlening actief inzetten voor administratiekantoren, verlenen wij onze diensten ook steeds meer aan bedrijven buitenom onze doelgroep. Hierbij willen we kennis geven dat wij ook andere bedrijven bedienen als het gaat om het bouwen van een website, SEO optimalisatie van websites, onderhoud van websites en het zorgen dat de marketingstrategie op een website optimaal is, zodat er ook daadwerkelijk klanten binnen komen via je website.

De keuze hieruit is omdat we op dit moment meer websites bouwen voor bedrijven buitenom administratiekantoren. Het verdienstelijke is, dat wij deze nieuwe doelgroep krijgen van de reeds bestaande doelgroep. Kortom mond-tot-mond reclame en aanbevelingen van onze huidige doelgroep heeft ons iets moois gebracht.

Tarieven

Mede door onze tarieven en kwaliteit schijnt onze prijs/kwaliteit verhouding goed te zijn. Onze huidige doelgroep is er inmiddels achter, dat ze inderdaad klanten kunnen werven via hun eigen website.

  • Websites bouwen doen we al vanaf € 249,-.
  • SEO Optimalisatie vanaf € 75,-
  • Website onderhoud € 25,- p/m
  • Leren acquireren € 15,99

Mocht je meer informatie willen? Stuur een mail naar andre@arts2leads.nl.

Hoe wordt mijn website vindbaar in Google?

Ik krijg vaak de vraag “hoe wordt mijn website beter vindbaar in Google”? Goede vraag natuurlijk iedereen wil immers vindbaar zijn in Google en het liefst op de 1e pagina, want dan maak je de meeste kans op bezoekers op je website.

We willen allemaal kosten besparen binnen ons bedrijf, sommige kosten moet je gewoon maken om een groei te kunnen realiseren. Zoals administratiekantoren pleiten dat een boekhouder zichzelf terug verdient, geld dit ook voor de meeste websitebouwers en SEO specialisten. Deze specialisten zorgen ervoor dat jullie nieuwe klanten krijgen door een goede SEO strategie op je website te krijgen. Maar een goede SEO strategie betekent niet per definitie een garantie op nieuwe klanten. Ook je website moet er goed uitzien en uitnodigen om contact op te nemen met jou.

SEO strategie

Zoekwoorden

Bedenk goed welke zoekwoorden je gebruikt om gevonden te worden. Een goede manier is om een Google Adwords account aan te maken en te kijken welk zoekwoord of zoekzin het met meest ingevuld wordt in Google. Bedenkt daarbij ook wat jij zou invullen als jij op zoek zal zijn naar een boekhouder of administratiekantoor.

Content

Je content is belangrijk. Content is de tekst op je website. Deze content moet afgestemd zijn op je zoekwoord en er zeker een aantal keer in voorkomen. Zowel in de titel en een subtitel en een permalink zoals www.arts2leads.nl/marketing-voor-administratiekantoren. Het dik gedrukte is de zoekzin en tevens de permalink. Daarnaast moet in die content ook staan wat je bedrijf doet. Google weet dat de zoekwoorden als boekhouder, administratiekantoor en accountant, gerelateerd is aan boekhouding, administratie, jaarrekening, omzetbelasting, bedrijfsadvies, fiscaal advies, omzetbelasting en inkomstenbelasting. Zorg dat deze woorden ook verwerkt worden in je content.

Afbeeldingen

Je afbeeldingen optimaliseer je door deze in de naam van de foto (img-123) al te wijzigen in de naam van je zoekwoord of zoekzin. Daarnaast kun je alt-attributen toevoegen aan de afbeelding. Ook deze doe je door het toevoegen van je zoekwoord of zoekzin aan de afbeelding.

Wanneer je dit gedaan hebt ben je al een heel eind.

Social Media

Social Media is een belangrijk onderdeel voor je vindbaarheid, niet zozeer voor SEO van je website. Wel is het handig om Social Media te koppelen aan je website. Ga voor jezelf na op welke Social Media Platform je doelgroep zal zitten. Een blog website of webshop met make-up artikelen zullen eerder neigen naar bekendheid op Instagram en Snapchat. Als je als boekhouder met een website op zoek bent naar klanten en dit wil doen met Social Media kanalen, dan zijn Instagram en Snapchat (nog) niet de platforms waar ondernemers op te vinden zijn. Momenteel zijn de belangrijksten Social Media Facebook en LinkedIn, maar ik sluit ook niet uit dat de nieuwe generatie ondernemers ook op Instagram en Snapchat te vinden zijn. Maak daarom een weloverwogen keuze. Desondanks blijf ik bij dat Facebook momenteel het belangrijkste medium is.

Schema 2019

Schema is iets nieuws een nieuwe manier om websites in ranking en relevantie te indexeren. Schema betekent niets anders dan Google laten weten dat je website gevonden moet worden door bezoekers uit jou regio. Je kunt dit doen via plug-ins (schema.org) of te verwerken in je HTML. Schema biedt je voorrang met bedrijfswebsites die het budget hebben om goed gevonden te worden. Dit houdt in dat je kunt concurreren met grote bedrijven. Laten we zeggen je brengt iets uit wat Bol.com of Coolblue heeft. Google gaat voorrang geven aan websites die regionaal te werk gaan en het zelfde artikel verkoopt. Schema tijdig optimaliseren biedt je een hogere ranking in zoekmachines als Google.

Probeer allereerst deze opties. Heb je hier vragen over? Stuur een mail naar info@arts2leads.nl. Of vul het contactformulier in. Wanneer u hulp nodig heeft, contact ons, wij geven je vrijblijvend advies en brengen graag ook jouw website tot een klanten generatator.

Vindbaarheid in zoekmachines optimaliseren

De meeste SEO specialisten richten zich op Google, maar is dit voldoende om vindbaarheid in zoekmachines optimaliseren? Sterker nog is BING met een opmars bezig?

Vindbaarheid in Google

Google is nog steeds DE ZOEKMACHINE in Nederland. We zien wel dat BING een behoorlijke opmars maakt in Nederland ten opzichte van voorgaande jaren. Computers worden gekocht met windows 10 en explorer. Gebruikers maken dus steeds meer gebruik van Internet Explorer. Internet explorer maakt standaard geen gebruik vaan Google, maar van BING.

Windows 10 gebruikers zullen dan ook gebruik maken van BING, wat steeds meer op komt zetten. Moet ik Google laten voor wat het is? Absoluut niet. Voor Nederland betekent dit dat het wel handig is je website vindbaar te maken in BING. Nieuwe klanten zijn nieuwe klanten of het nu van Google komt of van BING.

Hoe herken je een SEO Specialist?

Hoe herken je een SEO Specialist? Daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn namelijk niet. Toch zijn SEO Specialisten heel belangrijk voor de hedendaagse marketing.

SEO specialisten

Je ziet het vaak voorbij komen. Webdesigners en SEO Specialisten die het optimale uit uw website kunnen halen. Webdesigners zijn niet per definitie ook SEO Specialisten. Als je een website laat bouwen, betekent dit niet per definitie dat je website ook goed gevonden wordt. Natuurlijk zijn er mensen die kennis hebben van SEO, maar de titel specialist kennen ze zichzelf toe. Logisch dat doe ik ook, marketing technisch betekent dit letterlijk: meer klanten.

Kun je het kaf van het koren scheiden? Nee dat kun je niet bijna niet, het is op basis van vertrouwen. Het vertrouwen dat je website gevonden wordt op de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden.

Ben ik SEO Specialist? Jazeker! Maar alleen voor mijn doelgroep. Ik help administratiekantoren zo hoog mogelijk in zoekmachines te komen. Vrijwel altijd komen mijn klanten in ieder geval op de 1e pagina van zoekmachines.

Kennis

SEO kennis krijg je niet uit een opleiding. Natuurlijk krijg je daarvan wel een stukje mee wanneer je een opleiding in de grafische sector doet of je specialiseert in webdesign. Echter is SEO andere koek.

Als je de werking van SEO snapt, dan kun je een eind komen. Echter is SEO net als de belasting, het veranderd jaarlijks als het al niet meerdere keren per jaar veranderd.

Kortom

Een SEO Specialist is iemand die op de hoogte is van de eisen die zoekmachines stellen aan de vindbaarheid van een website. Deze SEO specialist verkrijgt zijn kennis door veel te lezen over verandering die zoekmachines doen met betrekking tot de vindbaarheid van websites in zoekmachines. Er is geen opleiding tot SEO Specialist. Deze verandering gaat zo snel dat hierin geen opleiding mogelijk is.

SEO is makkelijk als je in een niche markt zit. Ik verzorg marketing voor administratiekantoren. Zoek je daarop dan kom ik op de eerste pagina. Logisch want dat is mijn doelgroep, voor anderen wordt ik niet zo snel gevonden. Voor de pas opgeleverde website die ik heb gemaakt, zoeken mensen in die regio naar administratiekantoor haren. Kijk zelf maar eens, je zult zien dat je dan een website op de 1e pagina van Google tegenkomt die ik gemaakt heb.

Kritiek

Mijn ervaring ligt in eerste instantie in de commercie. Ik ben verkoper en afdelingsleider geweest bij Mediamarkt, accountmanager bij Mconomy, accountmanager bij EyesIIOpen, in 2017 ben ik voor mijzelf begonnen als telemarketeer voor administratiekantoren. EyesIIopen had meerdere klanten, maar de corebusiness was: koude acquisitie voor boekhouders. Ook deden we acquisitie voor een groot bedrijf dat websites SEO en SEA verzorgd voor bedrijven.

De collega die voor dit bedrijf de acquisitie deed is later bij dit bedrijf in dienst getreden. Over deze collega niets dan lof over het binnenhalen van klanten. Echter deze collega denkt ook dat hij een SEO Specialist is en heeft veel kritiek op mij als pretenderende SEO specialist. Gek eigenlijk als je denkt, dat ook hij geen enkele ervaring heeft met SEO, weinig websites in elkaar heeft gezet voor zijn eigen klanten en alleen maar diensten verkoopt voor een groot bedrijf, waar bedrijven alleen maar teveel voor betalen.

Nogmaals een kortom

Als je denkt dat jij SEO Specialist bent en kun je jouw klanten een plek op de eerste pagina in Google verzorgen, dan ben je gewoon SEO Specialist en wees trots dit ook uit te stralen!

SEO voor accountants, boekhouders en administratiekantoren

SEO voor accountants, De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud, verkoop van een administratiekantoor

Veel bedrijven in deze sector proberen klanten binnen te halen. De trend is het online binnenhalen van klanten. De meeste administratiekantoren, zelfstandige boekhouders en accountants doen dit via leadgeneratoren. Geen slecht idee, maar hoe mooi zou het zijn als dit ook zonder die leadgeneratoren kan. Een goede website maar vooral goed vindbaar zijn bieden daar uitkomst voor. Wij verzorgen SEO voor accountants, boekhouders en administratiekantoren.

Pas geleden heb ik een website gemaakt voor een Cijfermeester. Cijfermeester is een franchise organisatie met 1 website www.cijfermeester.nl. Daarnaast hebben alle cijfermeesters een pagina op die website, ze ranken op zich goed in google. Maar nieuwe klanten blijven uit. En franchise al cijfermeester weerhoudt de prospect verder te klikken in een zoekresultaat. Waarom? Ze willen een kantoor in de buurt. Cijfermeester wekt de perceptie dat het duur is, maar niks is minder waar. Cijfermeesters zijn individuele kantoren, die hun eigen prijzen bepalen. Omdat onderscheid te kunnen laten zien heb ik een website voor Cijfermeester Haren ontwikkeld.

Wanneer je op zoek gaat naar iemand die je boekhouding doet in Haren dan ga je op zoek naar……Ja ga maar eens op zoek naar zo’n bedrijf in Haren en kijk of je hem tegenkomt met zijn website in zoekmachines. Een persoonlijke website trekt eerder de aandacht van regionale prospects.

Een eigen website en een goede SEO specialist op je website is erg belangrijk. Gelukkig zijn wij er voor deze sector.

Ben jij ook moe van die slechte leads? Werf dan leads via je eigen website. Neem vrijblijvend contact met ons op om jouw website goed vindbaar te krijgen in zoekmachines.

De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud

SEO voor accountants, De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud, verkoop van een administratiekantoor

Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten. Dus is het belangrijk dat je doelgroep jou kan vinden. Dit kan op vele manieren onder andere adverteren in lokale media, een mooie Facebook pagina en mond-tot-mond reclame. Maar ook een website is daar onderdeel van. Maar wat is de toegevoegde waarde van een website wanneer er geen aandacht aan besteedt wordt?

Hieruit kunnen we direct een conclusie trekken, de toegevoegde waarde is dan helemaal niks!

Ondernemers laten een prachtige mooie website bouwen door een webdesigner voor misschien wel een paar duizend euro. De website komt online en je bent er hartstikke blij mee. Maar er gebeurd verder niks. Je weet dat je nu gevonden KUNT worden, maar je wordt online niet gevonden.

Uitbesteden

Deze meeste boekhouders en accountants met een eigen bedrijf, weten het als geen ander:

“wanneer je je boekhouding niet zelf kunt doen, dan kun je het uit besteden aan mij”

Maar dan vraag ik mij nog steeds af, wanneer je dit gegeven zelf zegt en weet, waarom doe je dat dan zelf niet met het onderhoudt van je eigen website?

Ruim 60% van de administratiekantoren met een website onderhoudt deze zelf

Oftewel ruim 60% van de administratiekantoren heeft een website waar zij zelf dus niets aan doen. En dat is gewoon niet handig.

Heb je jezelf wel eens afgevraagd hoeveel klanten je via de website hebt verkregen? Heb je jezelf ook wel eens afgevraagd hoe hoog de bezoekersaantallen op je website zijn. Maar nog belangrijker, heb je überhaupt je eigen administratiekantoor in je regio wel eens opgezocht met de belangrijkste zoekopdrachten in zoekmachines, zoals bijvoorbeeld “boekhouder Amsterdam”, “administratiekantoor Amsterdam”, “boekhouder gezocht”, “belasting adviseur Amsterdam”, “Fiscaal adviseur Amsterdam”.

Heb je al het bovenstaande niet inzichtelijk en niet geprobeerd, dan kun je er donder op zeggen dat je website nooit gevonden zal worden door je doelgroep.

Schakel hiervoor dan een expert in en laat je website onderhouden. Je bespaart hierdoor weer doordat je je klanten werft via je eigen website en geen leads meer hoeft in te kopen bij bijvoorbeeld leadgeneratoren. Dat geld kun je beter besparen door zelf beter gevonden te worden met je website.

En alles heeft een positief effect. Leads van leadgeneratoren zijn prijsvergelijkers, je moet bij deze leads dus de voordeligste zijn om aan het langste eind te kunnen trekken en de lead als klant te kunnen converteren.

Wij onderhouden websites en zorgen dat u goed gevonden wordt, door onze kennis en expertise in de branche. Laat ons vooral eens kijken waar de verbeterpunten van je website liggen. Dit doen wij tegen vaste lage tarieven.

Neem daar gewoon eens vrijblijvend contact met ons over op!

Leads kopen wel of niet?

leads lopen wel of niet

Ik stuitte laatst op een artikel geschreven door Bert Calatz over het stoppen van het kopen van leads via leadgeneratoren. Zie dit artikel. Wanneer stopt u met het kopen van leads?

Uiteraard preekt hij voor eigen parochie. Dat is opzich geen probleem. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Hij weet namelijk dondersgoed dat boekhouders en administratiekantoren moeite ondervinden met het opvolgen van dit soort leads. Wat mooi is dat hij aangeeft dat we een “meerwaarde” moeten bieden als administratiekantoor en dat ben ik volkomen met hem eens!

Waar ik het niet met hem eens ben en waar hij waarschijnlijk ook geen ervaring in heeft, is het opvolgen van dit soort leads. Ik heb zelf ook leads opgevolgd van diverse leadgeneratoren ondanks dat het mijn concurrenten zijn. Waarom? Omdat ik wil weten wat mijn concurrentie doet.

Het ligt em niet aan dat het slechte leads zijn. Het ligt em aan het feit dat deze sector over het algemeen niet weet hoe ze klanten moeten binnenhalen.

Wat moet je doen om leads tot klanten converteren?

Het is antwoord is eigenlijk heel simpel. De meeste boekhouders hebben moeite om “zichzelf te presenteren” men is heel goed in cijfertjes en de theorie om het zo maar te noemen. Echter is dit vaak niet voldoende. De administratiekantoren en boekhouders die deze leads inkopen, moeten het vaak bij zichzelf zoeken.

Dat klinkt misschien heel hard en confronterend, maar de meeste boekhouders en accountants kunnen zichzelf moeilijk verkopen en heb vaak geen kennis in de verkoop. Je moet als boekhouder jezelf kunnen verkopen.

Wanneer je dat kan, is leads inkopen geen problemen. Je zult nooit 100% van de leads binnen kunnen halen. Maar bovenstaand artikel komt niet met oplossingen. De oplossing is simpel.

Schrijf je in voor de leads die jouw interesse hebben. Die kun je bij diverse leadgeneratoren die niet met een maandabonnement werken. Koop ze in per lead. Dit zoals Nueenboekhouder en offerti ze aanbieden. Deze leads kies je zelf uit.

Tips

  • Zodra je de gegevens hebt van deze lead, probeer je contact met ze te leggen. Reageer dan ook niet op leads die geen telefoonnummer hebben. Enkel en alleen email gegevens willen ze alleen een offerte hebben, dit soort leads willen allen vergelijken. Leads met enkel en alleen een email kun je uit concluderen dat ze minder serieus zijn, dan wanneer ze alle gegevens hebben aangeleverd inclusief telefoonnummer.
  • Bel deze leads direct op zodra je de gegevens binnen hebt. Waarom? Vaak is het een momentum, speel in op dat moment en wees er snel bij en zorg ervoor dat je een afspraak maakt.
  • Zorg ervoor dat je direct een afspraak maakt. Hoe doe je dat? Bel de klant op. Zeg dat je vernomen hebt dat hij/zij op zoek is naar een boekhouder. Vraag dan direct waarom. Dan weet je de reden van zijn/haar zoektocht, zodat je daar op in kan spelen. Vraag daarna ook om die afspraak. En durf die vraag dan ook te stellen. Een afspraak sta je, bij wijze van, al met 1 voet tussen de deur en maak je gewoon meer kans om die lead binnen te halen.

Ik kan nog wel talloze tips geven om je nieuwe klanten binnen te laten halen. Iedere lead is persoonlijk. Ik heb mij gespecialiseerd in het binnen halen van online gegenereerde leads. De tips en handvatten heb ik beschreven in mijn boek. Preek ik voor eigen parochie? Uiteraard! Maar ik weet ook zeker dat boekhouders, ondanks dat ze geen leads binnen halen via mij, prima leads kunnen converteren tot klant door de handvaten die ik geef via mijn boek.

Administratiekantoren die het niet redden

Wederom een “ik zie het vaak gebeuren”. Laat ik voorop stellen dat ik iedereen succes gun en met name eigenaren van administratiekantoren. “Ik zie het gewoon te vaak gebeuren”. Je hebt jarenlang gewerkt voor toonaangevende kantoren, hebt ervaring met bedrijven en je komt voor de keuze: zal ik een administratiekantoor beginnen of zal ik weer werk gaan zoeken? Door welke omstandigheid dan ook.

Je bent enorm goed met cijfers en weet hoe je een boekhouding kunt verzorgen, de aangiftes kunt doen en een jaarrekening kunt opstellen. De basiskennis is er en wellicht de mogelijkheid om jouw droom waar te maken, namelijk ondernemer worden als boekhouder of administratiekantoor voor bedrijven.

De belangrijkste vraag mis ik dan in veel van deze ondernemers. Wat ga ik doen om nieuwe klanten te kunnen krijgen?

Je begint met een aantal klanten die je kent vanuit je familie en vriendenkring. Uiteraard is dat een goed begin, maar niet het begin om volledig rond te kunnen komen. Dus moet je op zoek naar nieuwe klanten. We gaan in zee met leadgeneratoren in de hoop dat daar nieuwe klanten uitkomen. Lead generatoren zijn een zeer goede manier om klanten binnen te halen, het punt is alleen; Je moet het zelf doen. Je moet jezelf presenteren.

Hoe presenteer ik mezelf?

Jezelf presenteren betekent niet dat je alleen maar laat zien wat je kunt. Je moet zien waar de behoefte ligt, de meerwaarde op basis van de gegevens die je krijgt van je “lead”. Je kunt gewoon niet simpel gezegd een presentatie geven over hetgeen wat je aanbiedt. Dat kan immers iedereen bieden. Gewoon de administratie verzorgen, gewoon de boekhouding doen, gewoon de inkomstenbelasting doen, gewoon de omzetbelasting doen en gewoon de jaarrekening doen en gewoon fiscaal advies geven. Iedereen die educatieve deze opleiding heeft gevolgd, maakt nog geen goede boekhouder.

Tegenwoordig is boekhouding meer dan alleen cijfers zelf. Ga mee in de verandering die al enige tijd plaats vindt. Heel oneerbiedig gezegd is dat ieder domme idioot de boekhouding kan verzorgen. Waarom? Iedere “domme idioot” heeft een mogelijkheid en de toegang tot een goed administratiepakket. Met andere woorden, ik als marketeer kan een administratiekantoor beginnen, met de komst van software kan iedereen een kantoor beginnen.

Hoe ga jij hiermee om als eigenaar?

Het idee van de eigenaar vormt zich vaak door zich te willen onderscheiden tijdens een afspraak met een potentiële klant. Je wilt je graag onderscheiden dat is een feit. Je kan natuurlijk een powerpoint gaan presenteren en je sterke punten benoemen. Informatie van de lead is “key”.

Wanneer je in een afspraak gaat, dan heb je al informatie over deze “lead”. Ga dan niet je complete presentatie neerleggen in de hoop dat je “misschien” een offerte mag doen.

Ga daadwerkelijk in gesprek. Daarmee bedoel ik dat je “echt” in gesprek moet gaan. Tja aanhalingstekens. Inderdaad! Ga een goed gesprek aan, ga in gesprek en toon je interesse, desnoods vraag om een rondleiding, toon empathie. Verplaats je in de ondernemer. Laat begrip zien. Zonder dat je zegt ” ik doe het anders”. Want dat kan iedereen wel zeggen. Kom hier later op terug. Probeer luchtig te brengen waarvoor je komt. Je kan prima een half uur besteden aan de lead, zonder aan handel te denken. Daarna zul je merken dat je na 40 min een deal kunt sluiten. JA INDERDAAD, na slechts 10 min.

Open vragen

Na het gedeelte empathie en interesse wil je natuurlijk graag laten zien waar jij goed in bent. Doe dat vooral niet! Laat de lead praten. Stel de open vragen en wees niet bang om ze te stellen.

“ik ben eigenlijk wel benieuwt waarom u op zoek bent naar een nieuwe boekhouder”

“waarom bent u niet tevreden”

of nog directer

“welk verschil zal ik moeten maken om u als nieuwe klant te mogen verwelkomen”

Uiteindelijk zullen dit de vragen zijn hoe jij een nieuwe klant kunt krijgen. Dus….durf die vraag ook te stellen!

Goed vindbare website

SEO voor accountants, De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud, verkoop van een administratiekantoor

Iedereen wil een goed vindbare website. De meeste websitebouwers, zijn enorm creatief en leveren mooie websites af. Vanaf dat moment denk je dat je website klanten gaat genereren, want dat is de bedoeling immers.

Je hebt een mooie website met contactformulier en dan?? Dan heb je website die je zelf in beheer hebt. Je besteed er niet heel veel aandacht aan, want het ontbreekt aan kennis en tijd om die kennis op te kunnen doen.

Je weet niet hoeveel bezoekers er op je website komen en al helemaal niet of je er ook nieuwe klanten uithaalt. Kortom je website voldoet niet aan de verwachting. Maar…je website kan er echt toe doen om nieuwe klanten te werven.

Veel ondernemers realiseren zich niet dat je ook wat aan een website moet doen om nieuwe klanten te werven. Een website opzich is natuurlijk mooi, maar het analyseren en het zien of een website nieuwe relaties converteert is des te belangrijk.

Onderschatting

Men onderschat het onderhoud en het verkrijgen van een goed vindbare website weleens. Wij, de websitebouwers en SEO (vindbaarheid in zoekmachines) specialisten, zijn feitelijk van onschatbare waarde voor de vindbaarheid van je website. Je website zorgt immers voor nieuwe klanten.

Kortom

Laat je website in onderhoud bij een specialist die niet alleen de onderhoud verzorgt, maar ook je vindbaarheid kan garanderen. En wij kunnen dat.

Verkoop van een administratiekantoor

SEO voor accountants, De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud, verkoop van een administratiekantoor

We horen het vaak, zelfstandige boekhouders of accountants en kleine administratiekantoren, die hun werkzaamheden willen staken en simpelweg tegen hun klanten zeggen “zoek maar vast een ander kantoor, want ik ga binnenkort stoppen”. Dat is een gemiste kans! En doodzonde! Daarom biedt ik u meer argumenten voor de verkoop van een administratiekantoor.

Hoe veel eigenaren denken over de verkoop van een administratiekantoor

Veel eigenaren van kleine of zelfstandige kantoren willen graag hun onderneming stoppen. Dit kan natuurlijk vele oorzaken hebben zoals, nieuwe uitdaging, terug in loondienst, ondernemer zijn is zwaar, kan mijn brood er niet mee verdienen en zo zijn er tal van oorzaken waarom iemand deze werkzaamheden willen staken. Ook ziekte en pensioen zijn een grote rol. Veel van deze ondernemende boekhouders en accountants hebben geen opvolgers en laten hun klanten aan hun lot over als het erom gaat dat ze stoppen na een, soms, jarenlange samenwerking.

Maar wat is nu het bezwaar om je portefeuille te verkopen? Wat ik vaak te horen krijg is, ik ben te klein niemand heeft interesse, het is veel te lastig en het kost me teveel tijd voor die hoeveelheid klanten die ik heb.

Hoe wij denken over de verkoop van een administratiekantoor

Wij zien alleen maar kansen voor deze kantoren. Of je nu een kantoor hebt met 10 klanten of je hebt een kantoor met 100 klanten. Dit maakt niet uit. Het kantoor draait een bepaalde omzet en die omzet heeft een waarde.

Er zijn gewoon veel kantoren die graag een groei willen realiseren. Hierdoor is de markt van administratiekantoren die hun klantenportefeuille zou willen uitbreiden heel groot. Ik ken maar weinig kantoren die geen groei zouden willen realiseren. Kortom de potentie is er zeker.

Gegeven is

Voor de verkoop van een administratiekantoor wordt gemiddeld een fee of goodwill betaalt van 0,9 – 1,4 x de jaaromzet voor een kantoor.

Met het bovenstaande gegeven is het dus werkelijk van belang om je te verkopen administratiekantoor of portefeuille te verkopen. Kost dit mij veel? Ja, bij veel bemiddelingsbureaus in de verkoop van bedrijven durven daar aardige bedragen voor te vragen en ik kan ze geen ongelijk geven. Het zoeken naar een geschikt kantoor, overeenkomsten opstellen, contract opstellen, onderhandelingen voeren het kost gewoon geld.

Echter kan het ook anders, wij rekenen geen bemiddelingskosten. De meeste kantoren zijn capabel genoeg om hun eigen contracten en overeenkomsten op te stellen. Wij zorgen wel voor de overeenkomst en opstellen van de geheimhouding. Dit doen wij GRATIS.

Echter voor het echt onderhandelen zullen wij ook een maatwerk offerte doen eveneens wanneer we koopcontracten en Due diligence overeenkomsten voor u moeten maken.

Conclusie

Als u toch uw onderneming wil staken, probeer het in ieder geval te verkopen. U wilt toch dat uw klanten goed terecht komen, bij een kantoor die dezelfde werkwijze en denkwijze heeft als u. Zie het dat u uw klanten een laatste dienst bewijst, waar u zelf ook nog eens wat aan overhoud. Of u nu een groot kantoor of een klein kantoor aan huis heeft. Iedere onderneming heeft zijn waarde.



Oplevering nieuwe website

Nieuwe website, goedkope website, voordelige website, goeie website, goed gevonden website

Ondanks dat ik, met name websites bouwen voor de administratieve dienstverlening, heb ik af en toe ook wel eens een leuke opdracht tussendoor, waardoor ik even uit mijn comfort zone kan stappen en een nieuwe uitdaging aanga. Zo heb ik afgelopen week een nieuwe website op mogen leveren. Het gaat om de website van www.nubesparing.nl.

Een nieuwe website met bijna alle vergelijkers

De website biedt een ruime keuze aan vergelijkers voor onder andere energie voor particulier, kleinzakelijk en grootzakelijk, internet tv en bellen, telecom en sim-only. Zo hoeft de bezoeker niet telkens te schakelen tussen websites die zich specialiseren in 1 vergelijker. Dit zijn de meest gangbare vergelijkers.

Tevens biedt de nieuwe website ook vergelijkers in de sector ontspanning, waaronder een vakantie- en welness vergelijker. Maar ook de serieuze zaken kunnen hier vergeleken worden zoals een autoverzekering of zorgverzekering.

SEO voor een nieuwe website

Komende tijd zal ik me bezig houden met het optimaliseren van de SEO van deze website, zodat ook deze website goed gevonden wordt in zoekmachines. Daarnaast zal ik ook de Social Media Campagnes gaan doen, met als doel zoveel mogelijk “kopende klanten” op de website te krijgen.

Dit is natuurlijk de grootste uitdaging, maar ik hoop een lange samenwerking tegemoet te gaan en het optimale uit de website te kunnen halen.

Lopende project – Positive Organize Volgend project – Timmerbedrijf

Ik heb nog steeds ruimte voor nieuwe opdrachten en kom daarom graag vrijblijvend met je in contact.


U heeft al een standaard website voor €249,-. Een gepersonaliseerde website compleet gebouwd op basis van uw wensen, met een beetje advies van ons heeft u al vanaf €299,-.

Benieuwd wat ikndaarin voor jou zou kunnen betekenen? Ga dan voor meer informatie naar WEBSITES of vul het contactformulier in.

Mooie website niet vindbaar in Google

SEO voor accountants, De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud, verkoop van een administratiekantoor

Tegenwoordig horen we het steeds vaker we hebben een mooie website zelf gebouwd in een website generator als Wix, Strato of Jimdo. Hartsikke leuk natuurlijk zelf zo’n website te bouwen maar vervolgens niet vindbaar in zoekmachines. Hoe komt het dat mijn mooie website niet vindbaar in Google is?

Je wilt een website of webshop maken, maar je weet niet waar je moet beginnen. Je bent toch aan het zoeken naar de voordeligste manier om een website te maken of te laten maken. Je pakt je grote vriend Google erbij en zoekt op “goedkope websites”. De eerste hits zullen onder andere de websites als Strato, Wix en andere voordelige aanbieders zijn. De prijzen zijn laag en je gaat er toch uiteindelijke mee aan de slag. Voor dat geld kan het immers geen kwaad.

Dan heb je een mooie website, het heeft je bloed, zweet, tranen en vooral veel tijd gekost. Tijd die u uiteindelijk ook had kunnen besteden aan uw onderneming. Ik hoor van veel ondernemers dat ze uren aan hun website werken, terwijl dat als ze dit gaan terugrekenen naar hun eigen uurtarief toch wel erg schrikken als ze dan merken hoeveel geld ze in die tijd hadden kunnen verdienen.

Je mooie website heeft een contactformulier, je mailadres en telefoonnummer staan erop. Maar het contact opnemen met u blijft uit. In veel gevallen heeft de ondernemer niet eens inzichtelijk hoeveel bezoekers er op zijn website belanden of kijken niet eens op welke plek ze staan in zoekmachines. En als je ze er dan op wijst op welke zoekwoorden ze gevonden willen worden, dan blijkt het ook nog eens dat ze dat niet eens weten.

Dus staat er eindelijk een mooie website, maar bezoekers….ho maar. Veel van dit soort handige website builders maakt dit niet uit. Deze websitebuilders zijn er alleen uit om geld te verdienen. Prima uiteindelijk, maar jij als startend ondernemer weet niet wat je mist, wanneer je daar een website in maakt. De kracht van dit soort builders is dat ze, via jou website weer een hogere ranking krijgen, doordat overal aan de achterkant van je website content zit van de builder zelf. Jimdo, Wix etc. Hierdoor versterken zij hun positie in zoekmachines over de rug van jouw website.

Mijn advies is laat je website bouwen door een webdesigner, webbouwer of developer die creativiteit heeft, maar die ook zeker iets weet om goed gevonden te worden van je website door je doelgroep en die analyses kan doen om bezoekersaantallen te kunnen presenteren en daar waar nodig schakelen om je positie in zoekmachines te verbeter. Een SEO specialist (zoekwoorden specialist) kan je positie in Google aanzienlijk verbeteren.

Kijk naar mijn website ik geef je een aantal zoekwoorden waarop ik gevonden wil worden:

Maar ook mijn boek die ik geschreven heb is goed vindbaar

En dit zijn maar enkele zoekwoorden waar ik goed op gevonden wil worden. Bovenstaande zoekwoorden die op mijn website aan de achterkant ook echt gedefineerd zijn als zoekwoorden zijn van belang. Maar dat niet alleen, de tekst die in mijn website te lezen is, zijn allemaal teksten die relevant zijn aan de zoekwoorden.

Kortom een goede afstemming op tekst en zoekwoorden is echt essentieel.

Websitebuilders als onder andere Jimdo, Strato of Wix zijn daar echt niet geschikt voor.

Bovendien hoeft een website niet duur te zijn. Wij bouwen bijvoorbeeld al websites vanaf €249,-. Een vergelijkbare website zoals ons laatst ontworpen website van administratiekantoor Haren, is er al voor €399,- en zo zijn er meer aanbieders die websites bouwen voor dit geld. En deze website bouwers kunnen u echt aan nieuwe klanten helpen. Je website is immers niet voor bestaande klanten, je website moet nieuwe klanten aantrekken!

Wij bouwen al jaren websites. Niet alleen voor administratiekantoren, maar we krijgen ook steeds meer aanvragen van bedrijven buiten deze sector. Waarom? Wij kijken als ondernemer naar hoe wij zoeken, wanneer we voor een bepaalde branche op zoek gaan naar datgene wat we willen vinden. Wanneer je je kunt verplaatsen in de doelgroep van je klant, dan pas kun je een website het hoogst mogelijke resultaat laten behalen.

Marketing voor boekhouders. #Tipsweek11

Marketing voor boekhouders. Wat moet ik doen? In mijn vorige blog hebben jullie een situatie kunnen lezen van een boekhouder die zijn doel wilde bereiken en zijn eigen weg wilde varen. Deze blog gaat over de marketing.

Wat ik heel vaak zie is dat boekhouders vaak geen vorm van marketing inzetten voor hun eigen administratiekantoor. De gedachte is vaak dat de klanten wel komen. Toch hebben veel boekhouders een website. Het staat mooi zo’n website, maar er komen geen nieuwe klanten door binnen.

Waar begint het? Uiteraard met het idee omdat je een eigen administratiekantoor begint. Daar hoort een website bij. Dan heb je een mooie website, met de verwachting dat er nieuwe klanten gaan komen. Niets is minder waar. Je mist bezoekers en contactformulieren worden niet ingevuld.

Marketing voor boekhouders

Hoe krijg ik dan die bezoekers op mijn website? Het is jammer dat veel ondernemers met een administratiekantoor kiezen voor een webbouwer die mooie websites kunnen bouwen, maar met een mooie website trek je nog geen bezoekers. Je wilt goed gevonden worden en daar komt een SEO specialist bij kijken. Iemand die weet waar je op gevonden kan en wil worden. Wij dus.

Social media

Buitenom een website, is social media ook heel belangrijk. Niet op platforms als Instagram en Snapchat. Daar zul je je doelgroep (nog) niet op vinden.

Ondernemers zitten echter wel op Facebook. Hoeft niet zozeer op bedrijfsgebied te zijn, maar altijd privé. Met Facebook kun je gericht doelgroep Targetting instellen. Hierdoor kun je gericht advertenties gebruiken om jouw doelgroep te kunnen bereiken en relatieve lage bedragen te betalen tov Google Adwords.

Daarnaast is regelmatige bloggen over nieuws over belastingen etc. belangrijk. Blogs scoren vaak beter in Google ranking dan de pagina’s van je website zelf. Deze blogs kun je weer delen op je Facebook pagina en hierdoor creëer je ook meer bezoekers.

Kortom

Zorg dat je een goede vindbare website hebt. Zorg er ook voor dat je inzichtelijk hebt, hoeveel bezoekers op je website komen, zodat je content kunt aanpassen, waardoor er wel bezoekers op je website komen.

Zorg er in ieder geval voor dat je een Facebook bedrijfspagina hebt, zodat je ook vindbaar bent door ondernemers die privé op Facebook zitten.

Schrijf regelmatig blogs en nieuwsberichten, zodat je meer bezoekers naar je blogpagina op je website trekt. Google ziet hoeveel bezoekers er op je website komen. Wanneer je veel bezoekers trekt in je regio, zal je website, volgens Google, belangrijk zijn. Dit helpt je om een hogere positionering in Google krijgt.

Veel succes en voor meer informatie, stuur gewoon een mail naar andre@arts2leads.nl

Het Salesboek voor boekhouders is weer op voorraad!

Het Salesboek voor boekhouders is weer op voorraad. Ik ben erg blij dat er weer een nieuwe serie gedrukt is. De verkoop van het boek gaat erg goed en de teller staat al op 38 sinds het uitbrengen van het boek eind januari. Een prestatie waar ik best een beetje trots op mag zijn denk ik.

Acquisitie en sales voor administratiekantoren, boekhouders en accountants, acquisitie, sales, sales voor boekhouders, klanten werven voor boekhouders, salesboek voor boekhouders, acquisitie boek voor boekhouders
38x verkocht inmiddels!
Klik op de afbeelding voor meer informatie over het boek

Het acquisitie boek voor boekhouders is speciaal geschreven voor de administratieve sector. Deze sector heeft in veel gevallen moeite om klanten voor hun kantoor te werven. Ik snap dat als geen ander. Als boekhouder of accountant moet je, wanneer je voor jezelf begint, in één keer een hele andere “tak van sport” jezelf eigen gaan maken. Uit de comfortzone stappen is daar een belangrijk onderdeel van en laat dit boek je nou net daarbij kunnen helpen.

Het acquisitie en sales proces wordt van begin tot eind beschreven. Met handige voorbeelden uit de praktijk. Belangrijkste is natuurlijk om een goed en leuk gesprek te hebben, een gesprek te leiden en uiteindelijk een deal te sluiten. Dit boek ondersteunt je daar zeker mee!

acquisitie, sales, marketing, verkoop, klanten werven, leads

Resultaten in Google mogen er ook wezen met de zoekwoorden waarop het boek gevonden moet worden.

Waar wordt het stalenboek voor boekhouders verkocht

Ook steeds meer (online) boekhandels pakken het boek op en nemen het op in het assortiment onder andere:

Verder wordt het boek nog via andere kanalen verkocht:

Libris.nl, Donner.nl, Berneboek.com, Kaleida.nl, Springest.nl, Boekwinkeltjes.nl, Boekstra Nijverdal, eBook.nl, Mybookstore.eu, Boeken.com, de Vries Boeken, EMDRShop.com, Kantoorboek.nl, Boek-plus.nl, Boeken.nl, vanstockum.nl, Boekhandelburger.nl, Bybudget.com, Bookspot.nl, Proxis.com en NNBH.com.

Maar het voordeligst is het boek toch verkrijgbaar in mijn webwinkel!

Bestel het boek acquisitie en sales voor boekhouders. Speciaal geschreven voor de administratieve sector. Met dit boek zul je makkelijker sales- en acquisitie gesprekken kunnen voeren en zul je jezelf beter kunnen profileren, bezwaren kunnen weerleggen en sneller een deal kunnen sluiten met je potentiële klant.

Feedback van klanten, hoe gaan we daarmee om

We willen graag allemaal groeien als administratiekantoor. Elke tip, kansen en feedback zijn welkom, dat is wat we aangeven bij onze klanten. Maar is feedback daadwerkelijk welkom? Wanneer we feedback van klanten krijgen, dan is dat voor veel boekhouders, accountants en administratiekantoren een uiting van kritiek. Hoe ga ik daarmee om?

Eigenlijk zijn we steeds meer op zoek naar positieve klanten, Positieve reviews en positieve feedback. Alles moet maar positief zijn. Waarom? Al die positiviteit willen we graag hebben om ons zelfvertrouwen te kunnen behouden. Elke vorm van kritiek (negatieve feedback) ervaren de meeste ondernemers per definitie als “negatief”.

We willen als bedrijf alleen maar positieve reacties ontvangen. Deze reacties kunnen we dan gebruiken om ons bedrijf te promoten. Logisch. Dit zijn reacties die we graag ontvangen en kenbaar maken op onze website Facebookpagina of Google.

Negatieve reacties worden weerlegt. Hier volgt vaak een discussie uit. Heel vaak is dit de reden waarom een ondernemer zal overstappen van boekhouder. Ik hoor dit gewoon te vaak.

Mindset

Mijn advies is altijd; die positieve reactie is goed voor het zelf vertrouwen, maar het is juist die negatieve reactie die je bedrijf vaak kan verbeteren. Sta als ondernemer dan ook open voor negatieve feedback. Dit is feedback waar je wat mee kan. Het is een kwestie van je mindset veranderen en luisteren naar je klant.

Van positieve feedback krijg je klanten, van negatieve feedback behoud je klanten!

Klanten werving voor boekhouders #Tipsweek10

SEO voor accountants, De toegevoegde waarde van een website zonder onderhoud, verkoop van een administratiekantoor

In mijn vorige blog hebben jullie kunnen lezen welke methoden je kunt hanteren om een eerste contact te leggen met een potentiële klant. Deze blog is de tweede tip: ik ben boekhouder en zoek nieuwe klanten, hoe doe ik dat?

Het begon op het moment dat er een boekhouder informatie wou over de werkwijze van mijn, toen nog alleen, telemarketing-bureau. Zijn ervaring was slecht met andere leadgeneratoren die hun diensten volop aanbieden.

Hij was uiteindelijk bij mij terecht gekomen. Wij hebben hem enkele verslagen laten zien, hoe ik de leads aanleverde. Uiteraard moest hij zelf de klant over de streep trekken. Akkoord daarin ging hij mee. Ik leverde leads aan bij de vleet en had regelmatige contact met hem om deze leads te evalueren. Juist om te kijken of het van mijn kant beter kon, maar ook om te kijken wat hij juist beter kon doen.

Telkens kreeg ik de reactie dat de leads niet voldeden aan zijn eisen. In dit geval legde hij alle problemen bij ons neer. Uiteindelijk kwam ik erachter dat dit niet aan mij ligt, maar doordat deze boekhouder totaal geen empathie had, geen inlevingsvermogen, geen interesse in zijn klanten.

Wat deed hij vooral niet

Gaandeweg gaf ik natuurlijk adviezen hoe hij dingen, tijdens zo’n gesprek, anders zou kunnen doen om juist wel die klant binnen te halen. Naar mate de evaluatie gesprekken volgden, kwam ik erachter dat hij deze adviezen totaal in de wind sloeg. Laat ik voorop stellen dat je als boekhouder vaak geen verkoper bent. Dat geeft helemaal niks.

Waarom ben je begonnen als boekhouder met een eigen administratiekantoor

Echter ten eerste ben je een administratiekantoor begonnen om datgene te doen waar je goed in bent. Daarnaast heb je de ambitie om ondernemer te worden. De ambitie om ondernemer te worden, betekend dat je klanten moet hebben om “gezond te zijn” als onderneming. Daar kan een boekhouder je als geen ander over adviseren.

Als boekhouder moet je ook je zwakke punten erkennen. Die zwakke punten, daar kun je 2 dingen mee doen:

  • Uiteindelijk komen die klanten wel

of

  • Ik moet uit mijn comfort zone stappen en adviezen opvolgen

Uiteindelijke heeft deze klant geen enkele lead als klant kunnen binnenhalen. Na een analyse van de leads en de ervaring van deze leads. Kwam ik erachter dat deze man direct ter zaken kwam. Kortom zijn idee was, ik krijg een lead, ik ga op gesprek, kwartiertje werk over wat ik doe en hij wordt mijn nieuwe klant.

The courage to change, is a fact to success

Andre Schraa

Conclusie

Verkopen is een vak. Of het nou een product is of een dienst. Je wilt jezelf op een juiste manier presenteren. Maar je moet je zelf de vraag stellen wat de klant wil. Tja dat staat natuurlijk in de leadbevestiging die ik van jullie krijg waar ik de klant feitelijk al mee binnen kan halen. Klopt!

Maar….iedere ondernemer is trots op zijn bedrijf. Je hebt de klant al minimaal voor 60% binnen gehaald wanneer je interesse toont in zijn bedrijf. Vraag om een rondleiding, zijn dienstverlening, product of wat dan ook. Ga een informeel gesprek in, maar vraag vooral tussendoor wat je graag inhoudelijk wilt weten over zijn administratieve situatie. Zo hou je het bij jezelf, wat je doet, maar toon je ook de interesse. Leef je in, in de potentiële klant.

Kortom

Ga niet te zakelijk te werk, maar ga vooral dat leuke gesprek aan. Heb interesse in zijn dienstverlening vraag wat hij doet. En kom dan terzake waar hij tegenaan loopt en waarom hij op zoek is naar een boekhouder of wil gaan switchen. Dat maakt de kans aanzienlijk groter!

Hoe werf ik als boekhouder klanten #Tipsweek9

Laat ik bij het begin beginnen. Je wilt je eigen bedrijf starten. Een prima idee om datgene te doen, waar jij goed in bent namelijk boekhouding verzorgen. En het liefst wil je daar mee andere ondernemers ontzorgen. Maar hoe werf ik als boekhouder klanten?

Wat ik vaak hoor

De potentiële klant belt, mailt of vult uw contactformulier in. Er wordt (soms) een afspraak gemaakt of men stuurt een mail voor iets meer informatie wat er gedaan dient te worden. Vervolgens wordt er na een afspraak en inventarisatie de hand geschud met de tekst “ik mail u volgende week een offerte”.

Deze manier kan je natuurlijk klanten opleveren, maar er is een manier op meer klanten te krijgen in dit soort situaties.

Wat ik zou adviseren

Vaak zijn aanvragen een momentum, een impuls. Er speelt vaak op dat moment iets, waar de ondernemer vanaf wil. Hij benaderd u natuurlijk niet voor niets. Direct reageren is daarvoor de beste oplossing om die kans, om hem als klant te krijgen, te optimaliseren. Waarom zou je denken? Die potentiële moet eigenlijk niet meer de kans krijgen om het met zijn huidige partij uit te kunnen praten. En met direct reageren bedoel ik niet mailen!

Wat je gewoon direct moet doen is de telefoon pakken en zorgen dat je een afspraak maakt. Het liefst op een zo kort mogelijk termijn. Waarom? Wederom hoe sneller je reageert, hoe minder de kans om te bedenken. De ondernemer moet gewoon een keer met jou in gesprek, zodat jij kan laten zien wat je voor hem kunt betekenen.

Wil je weten hoe je dat soort gesprekken kunt voeren? Dat kun je vinden in mijn boek. Door mijn jarenlange ervaring in acquisitie en sales voor administratiekantoren, weet ik als geen ander hoe je dat het best kunt aanpakken.

Klik op het boek voor meer informatie en eventueel om het te downloaden.

hoe werf ik als boekhouder nieuwe klanten, Acquisitie en sales boek voor administratieve sector

Volgende week weer een tip of situatie

Goedkope website laten bouwen

Wat is het idee achter dat website bouwers een dure website bouwen voor hun klanten? Hoe komen die kosten tot stand? Omgerekend in het aantal uren dat een website bouwer bezig is met het maken van jouw unieke website, staat gelijk aan het uurtarief van een dure advocaat. Hoe dat kan? Tja men weet niet wat een websitebouwer doet en hoeveel tijd het hem kost. Een goedkope website laten bouwen, lijkt verder weg dan ooit, tenzij je zelf met de gratis websites als Jimdo of Strato en de vele andere aanbieders. Uiteraard bieden zij ook een betaalde versie aan. Prima idee zou je denken.

Laten we voorop stellen dat we allemaal Nederlanders zijn, ook wij. We willen zo min mogelijk betalen voor een website en steken er het liefst zelf wat tijd in. Veel mensen met een website weten niet hoe je website goed gevonden kan worden in zoekmachines. Dit is iets wat je totaal niet kunt beïnvloeden met gratis websites of websites waar je standaard templates kunt gebruiken maar wel een eigen domeinnaam.

Met deze websites heb je totaal geen invloed op de zoekwoorden en kun je geen zoekwoorden toevoegen op waar jouw website op gevonden kan worden. Met andere woorden; je krijgt een mooie website op dit soort websites als Jimbo, Strato etc. maar bezoekers zullen uitblijven

Laat een goedkope website bouwen door ons

Ik ben ervan overtuigt dat u meerdere malen offertes heeft opgevraagd van website bouwers. Logisch want iedereen wil een strakke, goed uitziende website die ook nog goed gevonden wordt, maar wel tegen een redelijke prijs. Wij zijn gemiddeld 6-12 uur bezig met het bouwen van een website. Hierdoor zullen we vaak ook niet hoger zitten dan een tarief van €249,- ex BTW.

Onderhoud van de website

Onderhoud van de website is essentieel. Regelmatig “updaten” is zeer belangrijk. Na het laten bouwen van een website krijg je vaak de inloggegevens van de website. Maar we zien vaak dat er geen aandacht meer wordt gegeven aan de website. Echter aan de achterkant van de website gebeurd er dan heel veel. Ondernemers met een website hebben vaak geen idee, wat gebrek aan onderhoudt, doet met de website in zoekmachines. Wij zijn, wat dat betreft, geen cowboys op het gebied van onderhoud. Wij onderhouden websites voor €20,- per maand ex. BTW. We houden dan ook echt alles bij, onder ander updates en SEO. Door de constant veranderende eisen die zoekmachines stellen aan de ranking van websites, is het van belang om hier bovenop te zitten. Dat doen wij voor die €20,- ex BTW per maand.

Warme leads

Voor al onze klanten bieden we de mogelijkheid om bezoekers te kunnen herkennen. Dit houdt concreet in dat we kunnen analyseren welke bedrijven er op de website terecht komen. Deze bedrijven hebben dus daadwerkelijk interesse in diensten die je aanbiedt.

Waarom nemen deze bezoekers geen contact op via het contactformulier zou je denken? Tja sommige bezoekers moet je zelf over die streep trekken. Het kan daarom ook geen kwaad om met die gegevens iets te doen. En met iets doen bedoelen, gewoon de motivatie hebben om deze bedrijven telefonisch te benaderen. Er is immers al een vorm van interesse.

Weten ondernemers wat een boekhouder doet?

Ik kom het vaak tegen, ondernemers die klaarblijkelijk niet weten wat een boekhouder doet. Perceptie van een ondernemer is: de boekhouder verzorgt mijn boekhouding, waaronder verwerken van de administratie, het doen van de aangiftes omzetbelasting en inkomstenbelasting en het opmaken van de jaarrekening. Dit doen ze dan voor een bepaalde prijs, welke eigenlijk altijd te duur is. We blijven Hollanders en dingen overal op af.

Toch is het voor de boekhouder erg vervelend dat ondernemers deze gedachte over ze hebben.

Ervaring van een aanvraag

Pasgeleden kregen we een aanvraag binnen via onze eigen leadgenerator nueenboekhouder.nl.

“Ik zoek een boekhouder voor de aangifte inkomstenbelasting 2016, 2017 en 2018. Kunnen jullie effe een offerte doen voor deze werkzaamheden?” “Het is overigens wel met spoed, want we hebben een aanslag gekregen dat we meer dan €20.000,- aan inkomstenbelasting moeten betalen en volgens ons klopt dat niet”. Oh ja jullie zijn ook boekhouders zeker? (dacht ik)

Het gemak om al te denken dat we uit de bovenstaande vraag voldoende informatie hebben om een offerte te kunnen doen. Tja wat mij betreft heb je dan geen idee wat een boekhouder nodig heeft om een gedegen offerte te kunnen doen. En ik ben zelfs geeneens boekhouder.

Maar goed we bemiddelen om boekhouder en ondernemer bij elkaar te brengen, dus steken we ook zeker moeite om goed te inventariseren wat deze ondernemer precies nodig heeft. Na een schat aan vragen via de mail te hebben gestuurd.

Onder andere:

  • om hoeveel inkoop en verkoop facturen gaat het per jaar
  • zijn de aangiftes omzetbelasting wel gedaan?
  • is het een bedrijf aan huis of gaat het om een zakelijk adres
  • is er een auto zakelijk geregistreerd of lease auto
  • zijn er werknemers in het bedrijf
  • is er überhaupt een boekhouder betrokken geweest bij het bedrijf (nee dus)
  • Hoe zit het met de fiscale aftrekposten
  • Startersaftrek (bedrijf was nog jong)
  • ondernemersaftrek (zelfstandigen aftrek)
  • mkb winstvrijstelling
  • werkte u mee als partner of was u vennoot (ja rechtsvorm was niet eens bekent)
  • zijn er investeringen geweest
  • hebben jullie een financiering

Dit wil je als boekhouder weten toch? Nou tot op heden nog niks van de persoon gehoord. Het vervelende hierin vind ik dus, dat ondernemers denken dat dit zo “effe” gerealiseerd kan worden.

Mensen neem gewoon een boekhouder!!!

Hoe dan?

  • De boekhouder heeft kennis, die weet welke fiscale voordelen er voor ondernemers zijn
  • U betaalt zonder boekhouder, nagenoeg altijd meer aan de belastingdienst.
  • U krijgt bedrijfsadvies (wanneer kunt u het best investeren)
  • Zonder boekhouder maakt u altijd fouten
  • Zonder boekhouder loopt u omzet mis (hoe dan) dat leg ik zo uit
  • Zonder boekhouder heeft u geen privéleven

U loopt omzet mis hoe dan?

Simpel rekenvoorbeeld van een doorgaande zzp’er. Een timmerman zal een uurtarief rekenen tussen de €35,- en €65,- per uur aan “man-uren”. Gemiddeld is iemand die niet bedreven is in de administratie toch wel een 6 á 8 uur per maand bezig. Dingen opzoeken, waar boek ik deze factuur onder weg, kan ik deze bon wel opvoeren in mijn bedrijfsadministratie. Veel vragen die opgezocht worden in “google is my friend”. Vandaar die 6 á 8 uur. 6 uur per maand betekent. 6x€35,-= 210,- per maand! Een gemiddelde boekhouder die rekent tussen de € 75,- en € 125,- per maand voor een zzp’er.

Vrijdagmiddag is echt zo’n moment om de administratie te doen of maandagochtend. Prima natuurlijk, maar onderaan de streep had u ook €85,- kunnen verdienen. De uren van die administratie, had u ook als uren kunnen schrijven om te factureren, dan nog maar te denken aan wat die boekhouder aan fiscale voordelen u kan opleveren.

“ja maar ik doen mijn boekhouding in de avonduren” mooi zo, prima, like , thumbs up!

Er zijn genoeg bewijzen dat mensen met een eigen bedrijf scheiden, uit elkaar gaan etc. Omdat de zzp’er of eenmanszaak alleen maar met de zaak bezig is en geen tijd meer heeft voor zijn gezin. Consequenties zijn vaak groot omdat partners vaak aanspraak kunnen doen op de omzet van uw bedrijf.

Kortom weer een bedrijf failliet.

Het frustreert mij persoonlijk dat een ondernemer de meerwaarde van een boekhouder niet zien.

Bij deze, wees verstandig en neem een boekhouder.

Boekhouders en accountants van de toekomst

Boekhouders en accountants van de toekomst

De rol van boekhouders en accountants van de toekomst veranderd. We gaan het hebben over de boekhouders en accountants van de

boekhouders en accountants van de toekomst

toekomst. Wat is er veranderd en wat is de ultieme rol van boekhouders en accountants.

De accountants van vroeger

De boekhouder of accountants van vroeger, was die man of vrouw die er voor zorgde dat alles goed geadministreerd werd, zodat de belastingpapieren goed ingevuld konden worden. Deze man had standaard op zijn bureau: een calculator, een map met inkoopfacturen en een map met verkoopfacturen. En daarnaast ook het aangifte formulier voor belastingen. Deze man was bijna 24/7 bezig met het verwerken van bonnen, berekeningen en fiscale voordelen uitpluizen. Dit was zijn werk. Maar wat is nu zijn werk geworden dan?

De accountants van nu

Misschien is de kop ietwat verkeerd. De accountants en boekhouders worden een bepaalde hoek ingedrukt door de maatschappij. Dan hebben we het over regelgeving, maar ook door hun klanten. De ondernemer van tegenwoordig is veeleisender, weet ook veel meer en wil steeds minder betalen. Kortom de rol van de accountant veranderd. Bedrijven hebben tegenwoordig een hele administratie afdeling, die facturen verwerkt, creditfacturen maakt etc. etc. Deze gegevens worden dan weer digitaal aangeleverd bij de accountant of boekhouder middels software. En dan vraag je jezelf af, wat doet de accountant nog voor je? Uiteraard is het allemaal makkelijk te verwerken. De accountant krijgt de gegevens kant-en-klaar aangeleverd en hoeft enkel nog op een knop te drukken om aangiftes te doen en een jaarrekening op te maken. Dat is tenminste de perceptie die vele ondernemers hebben.

Veel ondernemers denken dat een jaarrekening opmaken “zo ff” kan. Dit betekent nog steeds dat ondernemers onwetend zijn. Hoe kan dit? Klaarblijkelijk is de communicatie tussen accountants en hun klanten dus niet optimaal. Dit is gelijk ook de reden, waarom ondernemers denken teveel te betalen voor hun boekhouder of accountant. Niemand weet wat een boekhouder/accountant daadwerkelijk doet, maar we hebben een idee. Deze man of vrouw is dagelijks bezig om uit te zoeken wat voor jouw onderneming het beste is. Met name op fiscaal gebied. Het is voor de accountant een sport om voor je bedrijf uit te zoeken hoe jij het minst belasting kan afdragen. De accountant ontpopt zich dus tot een financieel bedrijfsadviseur. Dat is wat hij doet.

Bedrijfsadviseur

De administratie doe je feitelijk zelf al. De boekhouder of accountant ondersteunt je met adviezen en laat je zien waarom je financieel iets wel of niet moet doen. Voor advies moet betaalt worden. Die man of vrouw werkt ook niet voor niks. In deze digitale wereld is de accountant ook meer dan alleen maar die man die voor de cijfertjes zorgt. Nee het is de man waar jij als ondernemer afhankelijk van bent. Er zijn talloze verhalen van ondernemers zonder boekhouder of accountant die in de problemen komen, doordat de administratie niet klopt. Die vervolgens een schip met geld moeten afbetalen aan belastingen, waar ze niet op gerekend hadden. Daarom is het belangrijk een boekhouder of accountant te hebben oftewel een financieel bedrijfsadviseur. De term “een boekhouder verdient zijn geld altijd terug” is een term die veel gebruikt wordt. En laat ik het zo zeggen, het klopt. Misschien niet in alle situaties, maar deze financieel bedrijfsadviseur doet waarvoor hij betaalt wordt. Dit zijn dus de boekhouders en accountants van de toekomst.

Ben je boekhouder of accountant en wil je jezelf leren profileren bij een potentiële relatie? Download dan ons eBook en ervaar zelf hoe makkelijk u aan nieuwe klanten komt.

Boekhouders en Leadgeneratoren

Boekhouders en leadgeneratoren

De meeste boekhouders hebben hulp nodig om hun doelstelling te kunnen behalen. Daarom zijn leadgeneratoren groot geworden. Leadgeneratoren zoals zoekmijnboekhouder.nl, Ageras, boekhouders.nu, offerti.nl en natuurlijk mijn eigen leadgenerator nueenboekhouder.nl. Maar wat is het toch met boekhouders en leadgeneratoren?

Leads

De leadgeneratoren leveren leads. Leads zijn potentiële klanten voor je administratie- of accountantskantoor. In dit geval komen deze leads binnen via een platform van de bovenstaande websites. Je kiest er als boekhouder of accountant voor om via deze weg snel en veel leads binnen te krijgen, echter moet daar natuurlijk wel voor betaald worden. Dat sommige leadgeneratoren een businessmodel hebben welke veel boekhouders niet aanspreekt, is en blijft deze vorm van leads ontvangen wel 1 van de beste. Uiteraard kun je wachten tot de klanten naar jouw toekomen, echter is dat gewoon een te lang proces om je kantoor in korte tijd “gezond” te krijgen.

Acquisitie

Ik zie mezelf als 1 van de laatste der mohikanen, die nog koude acquisitie doet voor de administratieve sector. Hierdoor hoor ik toch veel verhalen van mijn klanten die negatieve ervaringen hebben met leadgeneratoren. Nu heb ik ook de ervaring met deze leadgeneratoren (sommige klanten willen meer leads dan ik kan leveren). Dan vraag ik ze om deze leadgeneratoren in te schakelen. De combinatie van deze leadgeneratoren en mijn telemarketing is uitstekend. Door deze combinatie zul je merken dat je kantoor in een rap tempo groeit.

Terugkomend op de negatieve ervaring over leadgeneratoren. De veel genoemde klachten over deze leadgeneratoren zijn:

  • Slechte leads
  • Geen bereikbare leads
  • Leads zijn niet echt
  • Leads kosten teveel
  • Hoge kosten voor “abonnementen”

etc. etc. etc. Maar boekhouders en accountants er bestaan geen slechte leads! Ik wilde ook wel eens weten wat mijn concurrenten aanbieden. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat elke leadgenerator, prima leads aflevert. Bij deze leads zijn de potentiële klanten ook daadwerkelijk opzoek. Het probleem ligt niet aan de leads, maar ligt vaak, en nu ga ik mensen tegen de haren in strijken, maar meestal aan de personen die deze leads ontvangen. De leads worden als het ware niet goed opgevolgd.

Verwachting van de boekhouder/accountant

De verwachting van de boekhouders is. Er komt een lead binnen in je mailbox. Alles staat in de lead omschrijving de NAW gegevens persoonsgegevens, omzet en hoe de administratie is opgebouwd (dat laatste ontbreekt er nog wel eens aan bij veel leadgeneratoren, maar dat maakt de lead niet minder interessant). Leads die echt niet interessant zijn worden door de generatoren er uitgefilterd. Toch kan er per ongeluk eens 1 tussendoor schieten, die niet interessant is.

De opvolging

De leadgeneratoren geven aan dat de lead naar 4 andere boekhouders gestuurd wordt, zodat de potentiële klant kan kiezen. Veel boekhouders kiezen ervoor om een offerte te maken (kost een uurtje of 1 á 2), deze te versturen naar het verkregen email adres en dan maar wachten totdat er antwoord komt. Dan volgen er stress momenten. Je wacht en wacht en wacht en wacht nog veel langer. Kortom geld betaald voor een lead, maar er komt niks van. Conclusie van de boekhouder: slechte lead, ik zoek een andere leadgenerator. Dit heb je dan ook aan jezelf te danken.

Boekhouders en accountants het is een sport, een competitie. Deze competitie ga je dus ook aan wanneer een potentiële klant uw kantoor rechtstreeks benaderd. Wanneer deze potentiële klant niks van zich laat horen, dan betekent dit simpelweg dat je aanbod niet interessant is. Dit aanbod is dan ook enkel en alleen gebaseerd op prijs. Want ja, je hebt niet kunnen laten zien waar jouw kwaliteiten liggen. Waar zijn we dan mee bezig? We willen graag nieuwe klanten, maar we willen er zelf niet al te veel werk aan hebben. Natuurlijk snap ik dat, maar het is wel het meest belangrijke van je eigen kantoor.

Wat doe je als een lead binnenkomt

Als er een lead in de mailbox terecht komt betekent dit een stuk onvrede bij de huidige dienstverlener. Het is een probleem dat juist op dat moment speelt. Dit is in bijna al gevallen zo. In zo’n geval moet je dus direct reageren. Je gaat dus geen offerte sturen. Als je weet dat de lead naar 3 andere boekhouders gaat, moet je er dus voor zorgen dat je deze lead als eerste bereikt. Dus dan bel je gewoon. Gelijk een mooi moment om kennis te maken en informatie in te winnen die je graag zelf nog te weten wilt komen. Het doel van je gesprek is dan ook om een afspraak te maken. Zodat je jezelf kunt presenteren. Zo blijf je de concurrentie voor. Geloof me, een ondernemer is niet altijd opzoek naar een andere boekhouder, omdat zijn huidige te duur is. Vaak speelt er veel meer. Hoe je dit soort gesprekken voert om er achter te komen wat het probleem is en hoe je een afspraak maakt vindt je hier.

Tips wat je moet doen om een klant binnen te halen

Ik ga niet vertellen wat je niet moet doen. Wat echter wel belangrijk is hoe je te werk gaat wanneer een lead je mailbox bereikt.

  • bel direct met de lead
  • voer een leuk gesprek en toon vooral interesse
  • probeer achter het echte probleem te komen
  • probeer direct een afspraak te maken
  • offertes maken doen je wanneer je op de afspraak bent

Wanneer je moeite hebt met het opvolgen van leads of wil je zelf nieuwe klanten werven. Download dan het Ebook Aqcuisitie en sales voor de administratieve sector. In dit boek leer je van A tot Z hoe je nieuwe klanten binnen haalt.

Acquisitie en sales handboek voor de administratieve sector, boekhouders en leadgeneratoren

Wanneer u zelf niet in de gelegenheid bent om op de juiste manier klanten binnen te halen, laat mij u dan helpen. Niet alleen door de afspraken voor u te maken, wij geven tevens Training & Advies en daarbij verzorgen wij coaching on the job. Ik ga dan samen met u bellen om nieuwe klanten binnen te halen.

E-book Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector (sales-update)

Update verkoop E-book Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector

Hierbij even een kleine update over de verkoop van het E-book dat op 18-11-2018 in de verkoop is gegaan. De teller staat inmiddels op 2. Dit betekent een goede start. Hierover krijgen we veel leuke reacties, maar ook zinvolle reacties. Als gevolg daarvan heb ik ook wat aanpassing gedaan ten opzichte van de vorige versie. Zo is de opmaak van het E-book Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector een beetje veranderd. Daarmee wordt het boek makkelijker leesbaar. Ik heb tevens een aantal schoonheidsfoutjes er uitgehaald.

Wanneer je dit boek gelezen hebt, stel ik het zeer op prijs dat je feedback geeft. Zodat ik het boek kan aanpassen daar waar het nodig is.

Acquisitie en sales handboek voor de administratieve sector, e-book acquisitie en saleshandboek

Het E-book is te koop in onze webshop

iTunes

De voorbereidingen zijn ook al getroffen om dit boek aan te bieden in iTunes store. Hierdoor breiden we de mogelijkheid uit om dit boek te downloaden als iBook, zodat het ook te lezen is voor mensen met een Apple device. Een update van deze ontwikkeling volgt nog. Heb je interesse om het boek als iBook to downloaden, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Plannen voor een fysiek boek

Voor zover wij weten, is dit het enige Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector. Het idee is ontstaan uit de behoefte in deze branche. We hebben inmiddels bewezen dat deze methode uitermate effectief is. Dit nadat we een aantal jaren zijn bezig geweest om de beste methode te ontwikkelen specifiek voor de administratieve sector. Het plan is dan ook dat we, wanneer de vraag groter wordt, wij dit boek ook fysiek willen gaan uitbrengen. Een update hierover zal ter zijner tijd via onze blogs en via onze nieuwsbrief verschijnen.

Over enkele dagen is het boek beschikbaar op Bol.com. Hier is het boek te downloaden als E-book voor een E-bookreader. Via Brave New Books is hiervoor een ISBN nummer aangevraagd. Hiermee vergroten wij de kans om het boek te verkopen. Bij Brave New Books, kun je een ISBN nummer aanvragen voor slechts € 12,50! Je behoudt hier dan ook voor 100% je auteursrecht.

Tot de volgende update en vergeet vooral het E-book niet te delen!

Uitbesteden klantenservice

Uitbesteden klantenservice

U heeft zichzelf was weleens afgevraagd “ uitbesteden klantenservice is dat ook aantrekkelijk voor mij?” Ik wil u als kleine ondernemer/zzp’er graag laten weten middels deze blog welke voordelen dit kan bieden.

Als zzp’er wilt u graag ondernemen. Hierdoor heeft u weinig ofwel geen tijd om ieder telefoontje te beantwoorden die u krijgt. Ikzelf, zoals u, ook een zzp’er kan daarover mee praten. Mensen trachten u te bereiken om iets te verkopen. Hier zit ik zelf ook niet op te wachten en het kost veel tijd om deze te beantwoorden en af te wimpelen.

U wilt natuurlijk wel bereikbaar zijn voor potentiële klanten, die leveren u immers opdrachten op. Ik ervaar vaak van mede zzp’ers dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Uw humeur wordt er daardoor niet beter op, wanneer u al 10 telefoontjes heeft moeten beantwoorden die geen klanten opleveren. De 11e die dan belt zou wellicht kunnen merken dat u niet zit te wachten op zijn telefoontje en krijgt dan al snel de indruk dat u hem zou willen afwimpelen, terwijl dit een klant zou kunnen worden!

Kortom frustratie alom. Door te kiezen voor “uitbesteden klantenservice” van Arts To Leads bespaart u in het eerste geval al die frustratie.

Wat levert het uiteindelijk op?

Het uitbesteden aan iemand die uw klantenservice vertegenwoordigt levert u in de eerste plaats natuurlijk minder frustratie op. Ten tweede levert het u tevens een tijdsbesparing op. U kunt immers zorgeloos ondernemen, zonder bijzaken te moeten regelen overdag tijdens uw opdracht. Daarnaast ben ik in staat een gedegen inventarisatie te doen, wanneer ik potentiële klanten aan de lijn heb, zodat u een gedegen offerte kunt versturen. En dit zonder nogmaals contact op te hoeven nemen met deze klant. Dit bespaart u tevens ook een hoop tijd en levert u uiteindelijk ook meer opdrachten op.

Het ijzer smeden als het heet is. Potentiële klanten moeten het gevoel hebben direct geholpen te worden. Dit is waar potentiële klanten om vragen. “Krijg ik geen antwoord op mijn vraag of moet ik wachten totdat een opdrachtnemer mij weer terugbelt om de opdracht te inventariseren, dan zoek ik wel iemand anders.”

Conclusie:

Aan het einde van het jaar zult u merken dat u veel meer omzet heeft gedraaid. Terwijl de werkdruk hetzelfde is gebleven en u ook nog tijd voor u zelf heeft overgehouden. Daarom is het het overwegen waard uw klantenservice uit te besteden.

Bekijk onze Facebookpagina door op ons logo te klikken!

uitbesteden Klantenservice

Interessante link wanneer u uw boekhouding uit wilt besteden.

Vernieuwde website van Arts To Leads

Een vernieuwde website van Arts To Leads

De afgelopen tijd hebben wij hard gewerkt (in de avond uurtjes) om onze website een ander tintje te geven. De oude website was niet helemaal volgens onze wensen. Doordat deze website even snel in elkaar gezet was, leek dat ook echt zo. De vernieuwde website van Arts To Leads heeft een nieuwe, professionele uitstraling gekregen, hiermee is het resultaat van de website naar onze tevredenheid.

Wat is er veranderd op de vernieuwde website van Arts To Leads?

De grootste verandering op deze website, zit in de indeling. Hiermee is de website nu een stuk overzichtelijker. De kleuren zijn aangepast, hierdoor verwijzen de kleuren meer naar de kleuren in ons logo. Er is tevens een nieuwsbrief, waar u zich voor kunt aanmelden. Hierdoor mist u dus geen enkel nieuwtje. Ook is er een nieuwe rubriek te vinden “Sales en Acquisitie Tips”, hierop richten wij ons puur op het geven van tips voor boekhouders. Dit is tevens een duwtje in de rug voor boekhouders, accountants en administratiekantoren om zelf eens te ervaren, wat acquisitie voor uw kantoor kan betekenen. Hiermee wordt de drive om acquisitie te gaan proberen, wellicht een stuk leuker.

Sales en Acquisitie tips kunt u ook vinden op Youtube, abonneert u zich op dit kanaal en wordt een acquisitie meester net als ons.

Training en Coaching

Doordat we niet al te veel aandacht hebben besteedt aan onze dienstverlening “Training en Coaching”, stond dit ook op een zeer laag pitje. Door dit nu uitvoerig aan te prijzen op onze website, hopen we meer trainingen kunnen geven in de toekomst. Deze training en coaching zijn eigenlijk een aanvulling op de tips die we regelmatig gaan geven. Hiermee kunnen we ook concluderen, dat het onderdeel Training en Coaching, wel degelijk een toegevoegde waarde is. U bespaart immers de kosten van ons, om te gaan acquireren voor u!

Bemiddeling verkoop klantenportefeuille of administratiekantoor

Doordat het netwerk van ons door de jaren heen erg groot is geworden, willen we meer bekendheid geven aan verkoopbemiddeling. Binnen het netwerk van onze vaste relaties, krijgen we ook regelmatig de vraag of we geen boekhouders kennen, die hun klantenportefeuille of administratiekantoor willen verkopen. Nou dat kennen we dus niet. We weten dat het aanbod van de bemiddeling zeer beperkt is. Vooral ook in de branche waar wij ons in begeven. We zorgen er nu ook voor dat we gevonden worden, door boekhouders die willen stoppen met hun kantoor. Hierdoor schatten wij de kans dus ook hoger in, dat we onze relatie ook hierin kunnen bedienen.

Door onze voorwaarden, wordt de drempel ook laag om met ons contact op te nemen, voor zo’n dergelijke bemiddeling. Deze dienstverlening zal voor de verkopende partij gratis zijn. Wanneer iemand geïnteresseerd is in een overname, zullen wij deze doorsturen als lead, voor een nader overeen te komen bedrag.

Social Media

Social Media is natuurlijk een belangrijk aspect in de marketing en het opbouwen van naamsbekendheid. Net zoals ieder bedrijf zijn wij hier ook volop mee bezig. Hiervoor hebben wij een pop-up ontwikkelt, die na een aantal seconden, wanneer u op onze website bent, verschijnt. Ook ik weet hoe irritant dat kan zijn, maar het helpt ons wel degelijk ons netwerk op Facebook te vergroten.

Wanneer u op de Facebook link klikt en ons een Like geeft, zal deze ook niet meer verschijnen! Dus…. een kleine moeite en echt heel veel plezier.

Als tegenprestatie op die Like zullen wij ook altijd kijken of we u een pagina heeft die wij kunnen volgen en Liken.

Mobiele Versie

Als laatste hebben we ook nu een goede mobiele versie van onze website, zodat u alles goed in formaat kan lezen op een klein apparaat.

Neem een kijkje op de vernieuwde website van Arts To Leads en laat een reactie achter op Facebook of onderaan dit nieuwsbericht. Ik ben echt benieuwd wat jullie ervan vinden!

Deze website is gemaakt door: André Schraa

vernieuwde website van arts to leads

#Acquisitie Tip 1 voor boekhouders

#Acquisitie Tip 1 voor boekhouders

De Pitch/Intro

Acquisitie tip 1 voor boekhouders is De Pitch/Intro van het gesprek. U heeft 4 seconden om degene die u belt te interesseren om juist naar u te luisteren, daarna zwakt de interesse al af. Deze 4 seconden zijn dus cruciaal voor het verdere verloop van het gesprek.

Enthousiasme en toonhoogtes (acquisitie tip 1 voor boekhouders)

In die 4 seconden moet u dus nadenken, wat u zegt en hoe u het zegt. U kunt natuurlijk op 1 toonhoogte (monotoon) zeggen: “Goedemiddag ik ben………..van administratiekantoor…………..”. Diegene is u waarschijnlijk nu al kwijt en zijn interesse ligt alweer ergens anders.  Dus……. dat moet anders.

Zorg ervoor dat u altijd enthousiast klinkt aan de telefoon. Hoe doet u dat? Nou heel simpel, door veel met toonhoogtes in je stem te gaan spelen. Doe alsof u een bekende aan de lijn heeft “aah goedemiddag, u spreekt met……..”. Let daarbij ook goed op uw articulatie. Wanneer iemand u slecht verstaat, wil diegene u liever niet te lang aan de lijn hebben. Hierdoor is hij of zij meer aan het focussen op wat u zegt, dan dat uw doel van het verhaal daadwerkelijk bij hem of haar binnenkomt.

Het ligt er een beetje aan wie u aan de lijn krijgt, maar in verschillende branches mogen gewoon grapjes gemaakt worden hoor. Bel dus nooit met een papiertje voor u (belscript). Spontaan bellen wordt daardoor ook veel meer gewaardeerd, dan wanneer u iets op ratelt van een A4tje.

Enkele voorbeelden:

  • U belt de de bloemmist:
    • “Schikt het dat ik u bel?” (is op zich natuurlijk een vrije normale vraag)
  • U belt de kapper:
    • “Bel ik u op een goed moment, of zit u met de handen in het haar?”
  • U belt een timmerman, dakdekker, klusjesman etc.:
    • “Bel ik gelegen of staat u in de steigers?”

Kortom: De nadruk wordt dus gelegd op

  • Intonatie
  • Enthousiasme
  • Articulatie

Ik wens u veel succes met uw eerste bel pogingen en tot de volgende tip!

Voor een exclusieve tip voor uw situatie, stuur een mail naar info@arts2leads.nl of vul het contactformulier in.

Wilt u online leads van ons ontvangen? Klik dan hier.

Acquisitie tip 1 voor boekhouders

Klantenportefeuille verkopen? Wij regelen het!

Klantenportefeuille verkopen?

De klantenportefeuille van Arts To Leads bestaat grotendeels uit boekhouders, accountants en administratiekantoren die een groei willen realiseren. Arts To Leads biedt momenteel 2 manieren namelijk: Telefonische acquisitie en Online Leads. Regelmatig krijgen we de vraag: “zijn er ook administratiekantoren die hun klantenportefeuille verkopen?”

Bij deze ben ik dus op zoek naar boekhouders, accountants en administratiekantoren die graag hun klantenportefeuille willen verkopen aan een betrouwbare partij. Ik breng U in contact met een administratiekantoor, die het best bij uw klanten past, met betrekking tot werkwijze, visie en tariefstelling.

Visie:

Wij begrijpen als geen ander hoe het is, wanneer u op het punt staat te stoppen met uw bedrijf. U heeft een band opgebouwd met uw relaties en wil daarom uw klantenportefeuille verkopen aan iemand die er hetzelfde in staat als u. Met name als het gaat om:

  • Relatiebeheer
  • Pro-activiteit
  • Kennis
  • Werkwijze
  • Advisering

Wanneer u op het punt staat om uw klantenportefeuille te verkopen, dan kunt u ons inschakelen. Voor informatie kunt u ons bereiken via mail, het contactformulier onder aan de pagina of telefonisch op 0681727936.

klantenportefeuille verkopen?

Vacature: Telefonisch Acquisiteur

Vacature Arts To Leads zoekt Salestoppersvacature

Vacature Arts To Leads

Wij zijn op zoek naar een gedreven, gemotiveerd persoon met erg veel doorzettingsvermogen. Het betreft een functie/samenwerking als Telefonische Acquisiteur, voor de administratieve dienstverlening.

Profiel:

  • Voor alle leeftijden, ook geschikt voor mensen die langdurig in de WW zitten of net niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt.
  • Ervaring met acquisitie: niet nodig (liever niet, dan wel).
  • Ervaring in administratie: niet noodzakelijk, maar wel handig.
  • Motivatie is een pré
  • Doorzettingsvermogen is een pré
  • Vrolijke persoonlijkheid.
  • Open persoonlijkheid.
  • Kan leuke gesprekken voeren met vreemden.
  • Kan uitstekend een gunfactor creëren.
  • Bereid om iets nieuws te leren
  • Staat open voor positieve feedback
  • Woonachtig in de omgeving Oosterwolde

Let op: Ik ben niet op zoek naar iemand in loondienst. Ik ben op zoek naar iemand waarmee ik kan samenwerken en de vergoeding een percentage van de opbrengst van een lead is. Later zou je als partner in het bedrijf kunnen stappen. Mits je je daarvoor bewezen hebt.

Interesse? Stuur een mail met je motivatie en curriculum vitae naar: andre@arts2leads.nl

Boekhoudsoftware vergelijker als extra service

Binnenkort verschijnt er een boekhoudsoftware vergelijker op de website.

Dit wil ik gaan aanbieden als extra service voor mijn (toekomstige) relaties, maar is tevens geschikt om uw klanten naar te verwijzen indien ze de software willen proberen waar u zelf mee werkt.

Deze vergelijker bied de mogelijkheid om gedurende een bepaalde periode boekhoudsoftware en diverse applicaties gratis te testen op kwaliteit en mogelijkheden.

In de vergelijker zult u de meest gebruikte boekhoudsoftware door erkende administratieve dienstverleners kunnen vergelijken. Het is tevens de mogelijkheid om, mocht u een pakket getest hebben, de aankoop te doen via de website. Tevens kunt u me altijd mailen met vragen over de verschillende softwarepakketten.

Hieronder een kleine greep uit de software die binnenkort te vergelijken is:

boekhoudsoftware vergelijken

Binnenkort hoort u hier meer van!

Interesse? Houd de website in de gaten en volg ons ook op Twitter en Facebook.

Kan een lead slecht zijn? Het succes van Kubus Heerenveen!

Sinds 2014 ben ik actief als acquisiteur en behoor tot de top lead generatoren in de administratieve sector (aldus mijn opdrachtgevers). Eerst voor mijn vorige werkgever Eyes II Open en nu voor mijn eigen bedrijf Arts To Leads. Bij Eyes II Open hadden we diverse opdrachtgevers, onder andere Kodak, Invest Online en diverse boekhoud-, accountants- en administratiekantoren.

Acquisitie voor boekhouders, accountants en administratiekantoren was mijn taak en hier heb ik me de afgelopen jaren dan ook in gespecialiseerd.

Toch werden er regelmatig leads ter discussie gesteld door onze opdrachtgevers. Uiteraard stonden we en sta ik nog steeds open voor verbeteringen en vind ik ook dat er over elke gelopen lead gepraat moet worden.

Waarom gebeurde het dan regelmatig dat een lead toch ter discussie werd gesteld? Op die vraag wilden we graag antwoord hebben, wij waren immers overtuigt van ons kunnen. Hoe konden we, naast dat we de koude telefonische acquisitie verzorgde, ook de leads zelf opvolgen? Zodat we onze relaties beter konden begrijpen. De antwoorden op deze vragen konden we alleen krijgen door zelf een administratiekantoor te beginnen en dit vonden we in een samenwerking met een bestaand administratiekantoor in de buurt, waarvoor we de koude acquisitie al een tijdje verzorgde. Dit kantoor nam zelf 30 klanten mee. De eigenaar van dat kantoor zag het wel zitten om deze uitdaging samen met ons aan te gaan.

In 2015 heb ik dus als acquisiteur mee mogen werken met de opzet van het administratiekantoor Kubus Heerenveen. 2 andere collega’s volgden de afspraken op, die ik middels telefonische acquisitie maakte.

Van 2015 tot halverwege 2016 heb ik 240 (leads) afspraken gemaakt voor het administratiekantoor. Van die leads zijn er uiteindelijk ruim 110 klant geworden bij Kubus Heerenveen. Dat is dus een conversie van ruim 45%! In dat jaar was Kubus Heerenveen ook één van de snelst groeiende kantoren, van de ruim 102 aangesloten kantoren binnen de Kubus Coöperatie. De afspraken die gemaakt werden, waren bijna allemaal bij ondernemers die “dachten” goed te zitten bij hun huidige financieel dienstverlener. Uiteraard zaten er ook enkele leads bij die niet tevreden waren over hun huidige administratiekantoor, dit waren de kersen op de taart.

De conclusie is, dat een lead nooit slecht is, uiteraard hebben ook wij leads ervaren, waar we niet echt de kans hebben gekregen ons verhaal te mogen doen. Zijn deze leads dan slecht? Beslist niet! De concurrentie zoals, de online lead generatoren, leveren ook geen slechte leads aan. Dit konden we testen door deze leads op te volgen voor ons administratiekantoor om onze kwaliteiten te vergelijken. Echter moesten wij wel van goede huize komen deze leads te overtuigen. Wanneer je als boekhouder wat weer moeite hebt om jezelf te profileren, zal zaken doen met online leadgeneratoren wellicht niet de beste keus voor u zijn. De manier waarop ze werken, levert de boekhouder over het algemeen wel minder omzet op en ook meer stress. Dit komt doordat de boekhouders die met online lead generatoren zaken doen, vaak moeten opboksen tegen collega kantoren die lage prijzen offreren. Veel van de online lead generatoren, werken ook volgens lead prijzen op basis van de te verwachten omzet van zo’n lead. Wij hanteren een vaste prijs per rechtsvorm.

Een lead is een kans, waarin u als financieel dienstverlener kan laten zien waar het beter kan (efficiëntere, snellere verwerking, transparantie en pro-acvtiviteit), wanneer mijn opdrachtgevers die kans niet hebben gekregen (dit kan tal van redenen hebben en ligt lang niet altijd aan de interesse van de lead), zal een lead ook nooit in rekening gebracht worden. Geen enkele ondernemer zal tijd vrij maken voor een afspraak voor iets waar hij toch niks aan denkt te hebben.

Doordat wij van Arts To Leads een volledige behoefte in kaart brengen, i.c.m het volledige huidige administratieproces, zal het voor u als administratief dienstverlener duidelijk zijn waarvoor u aan tafel zit. In tegenstelling tot wat mijn conculega’s doen, het enkel en alleen een telefoonnummer en mailadres doorgeven als lead. En dan is het nog maar de vraag of de lead daadwerkelijk tot een afspraak komt.

Bent u boekhouder of heeft u een administratie-of accountantskantoor en bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ik doe acquisitie, geef acquisitie- en sales training & coaching voor de administratieve sector. Benieuwd wat ik voor u kan betekenen?

Neem dan snel vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie via mail of bel 0681727936.

 

 

Leads voor gecertificeerdemediators.nl

 

Acquisitie voor boekhouders

Leads voor gecertificeerdemediators.nl

Trots als ik ben, heb ik de kans gekregen de leads voor gecertificeerdemediators.nl te gaan verzorgen. Het project houdt in dat ik op zoek ga naar mediators die zich willen aansluiten op de website van mijn opdrachtgever en daar vervolgens weer exclusieve leads van te krijgen.

Dit platform zorgt ervoor dat mediators en mensen die op zoek zijn naar een mediator bij elkaar gebracht worden. Op deze website vind je alleen gecertificeerde mediators welke al enig jaar ervaring hebben met diverse cases in echtscheiding mediation of in een werkgerelateerd conflict voor zowel de werkgever als de werknemer. Deze mediators zijn aangesloten als bij de Mediatorsfederatie Nederland (MFN). Ook zijn deze partners aangesloten als rechtbank mediator bij de Raad voor Rechtsbijstand. De mediators werken tevens op basis van gesubsidieerde rechtsbijstand. Meer informatie? Kijk op www.gecertificeerdemediator.nl!

Bent u ook op zoek naar een betrouwbare partner die voor u deuren opent zonder opdringerig over te komen bij uw doelgroep? Neem dan snel contact op via het formulier of bel mij op: 0681727936.

Ik hoop u snel een keer te spreken!

Met vriendelijke groet,

leads voor boekhouders

 

 

 

André Schraa

Eigenaar/Acquisiteur

Leads voor administratiekantoor HMFC

Vanaf 8 mei 2017 zorg ik ervoor dat ik leads voor administratiekantoor HMFC Utrecht werf. Ik ben erg blij dat ik mijn kwaliteiten eens in de regio Utrecht mag uitvoeren. Voor mij een nieuwe, leuke en interessante uitdaging.

Ik hoop een voorspoedige samenwerking tegemoet te gaan en ik ben er zeker van dat we dit tot een succes zullen brengen!

Bedankt voor de kans HMFC Administratie!!

Indien u ook geïnteresseerd bent in kwalitatief goede leads voor uw administratiekantoor, neem dan eens vrijblijvend contact met mij op via mail: andre@arts2leads.nl Tel: 0681727936 of via het contactformulier.

Ik hoop u graag een keer te mogen spreken!

Met vriendelijke groet,

André Schraa

Arts To Leads heeft een nieuwe naam Arts To Leads Media & Design

Deze nieuwe naam brengt een actie met zich mee!

Wij willen graag ons portfolio uitbreiden, daarom bouwen wij nu volledig en goed gevonden websites voor slechts € 100,- excl. BTW. Heeft u interesse? Laat dan vrijblijvend uw email adres achter en wij nemen contact met u op!

Uw aanvraag is in behandeling

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Arts To Leads will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.