Boekhouders en accountants van de toekomst

Boekhouders en accountants van de toekomst

De rol van boekhouders en accountants van de toekomst veranderd. We gaan het hebben over de boekhouders en accountants van de

boekhouders en accountants van de toekomst

toekomst. Wat is er veranderd en wat is de ultieme rol van boekhouders en accountants.

De accountants van vroeger

De boekhouder of accountants van vroeger, was die man of vrouw die er voor zorgde dat alles goed geadministreerd werd, zodat de belastingpapieren goed ingevuld konden worden. Deze man had standaard op zijn bureau: een calculator, een map met inkoopfacturen en een map met verkoopfacturen. En daarnaast ook het aangifte formulier voor belastingen. Deze man was bijna 24/7 bezig met het verwerken van bonnen, berekeningen en fiscale voordelen uitpluizen. Dit was zijn werk. Maar wat is nu zijn werk geworden dan?

De accountants van nu

Misschien is de kop ietwat verkeerd. De accountants en boekhouders worden een bepaalde hoek ingedrukt door de maatschappij. Dan hebben we het over regelgeving, maar ook door hun klanten. De ondernemer van tegenwoordig is veeleisender, weet ook veel meer en wil steeds minder betalen. Kortom de rol van de accountant veranderd. Bedrijven hebben tegenwoordig een hele administratie afdeling, die facturen verwerkt, creditfacturen maakt etc. etc. Deze gegevens worden dan weer digitaal aangeleverd bij de accountant of boekhouder middels software. En dan vraag je jezelf af, wat doet de accountant nog voor je? Uiteraard is het allemaal makkelijk te verwerken. De accountant krijgt de gegevens kant-en-klaar aangeleverd en hoeft enkel nog op een knop te drukken om aangiftes te doen en een jaarrekening op te maken. Dat is tenminste de perceptie die vele ondernemers hebben.

Veel ondernemers denken dat een jaarrekening opmaken “zo ff” kan. Dit betekent nog steeds dat ondernemers onwetend zijn. Hoe kan dit? Klaarblijkelijk is de communicatie tussen accountants en hun klanten dus niet optimaal. Dit is gelijk ook de reden, waarom ondernemers denken teveel te betalen voor hun boekhouder of accountant. Niemand weet wat een boekhouder/accountant daadwerkelijk doet, maar we hebben een idee. Deze man of vrouw is dagelijks bezig om uit te zoeken wat voor jouw onderneming het beste is. Met name op fiscaal gebied. Het is voor de accountant een sport om voor je bedrijf uit te zoeken hoe jij het minst belasting kan afdragen. De accountant ontpopt zich dus tot een financieel bedrijfsadviseur. Dat is wat hij doet.

Bedrijfsadviseur

De administratie doe je feitelijk zelf al. De boekhouder of accountant ondersteunt je met adviezen en laat je zien waarom je financieel iets wel of niet moet doen. Voor advies moet betaalt worden. Die man of vrouw werkt ook niet voor niks. In deze digitale wereld is de accountant ook meer dan alleen maar die man die voor de cijfertjes zorgt. Nee het is de man waar jij als ondernemer afhankelijk van bent. Er zijn talloze verhalen van ondernemers zonder boekhouder of accountant die in de problemen komen, doordat de administratie niet klopt. Die vervolgens een schip met geld moeten afbetalen aan belastingen, waar ze niet op gerekend hadden. Daarom is het belangrijk een boekhouder of accountant te hebben oftewel een financieel bedrijfsadviseur. De term “een boekhouder verdient zijn geld altijd terug” is een term die veel gebruikt wordt. En laat ik het zo zeggen, het klopt. Misschien niet in alle situaties, maar deze financieel bedrijfsadviseur doet waarvoor hij betaalt wordt. Dit zijn dus de boekhouders en accountants van de toekomst.

Ben je boekhouder of accountant en wil je jezelf leren profileren bij een potentiële relatie? Download dan ons eBook en ervaar zelf hoe makkelijk u aan nieuwe klanten komt.

Boekhouders en Leadgeneratoren

Boekhouders en leadgeneratoren

De meeste boekhouders hebben hulp nodig om hun doelstelling te kunnen behalen. Daarom zijn leadgeneratoren groot geworden. Leadgeneratoren zoals zoekmijnboekhouder.nl, Ageras, boekhouders.nu, offerti.nl en natuurlijk mijn eigen leadgenerator nueenboekhouder.nl. Maar wat is het toch met boekhouders en leadgeneratoren?

Leads

De leadgeneratoren leveren leads. Leads zijn potentiële klanten voor je administratie- of accountantskantoor. In dit geval komen deze leads binnen via een platform van de bovenstaande websites. Je kiest er als boekhouder of accountant voor om via deze weg snel en veel leads binnen te krijgen, echter moet daar natuurlijk wel voor betaald worden. Dat sommige leadgeneratoren een businessmodel hebben welke veel boekhouders niet aanspreekt, is en blijft deze vorm van leads ontvangen wel 1 van de beste. Uiteraard kun je wachten tot de klanten naar jouw toekomen, echter is dat gewoon een te lang proces om je kantoor in korte tijd “gezond” te krijgen.

Acquisitie

Ik zie mezelf als 1 van de laatste der mohikanen, die nog koude acquisitie doet voor de administratieve sector. Hierdoor hoor ik toch veel verhalen van mijn klanten die negatieve ervaringen hebben met leadgeneratoren. Nu heb ik ook de ervaring met deze leadgeneratoren (sommige klanten willen meer leads dan ik kan leveren). Dan vraag ik ze om deze leadgeneratoren in te schakelen. De combinatie van deze leadgeneratoren en mijn telemarketing is uitstekend. Door deze combinatie zul je merken dat je kantoor in een rap tempo groeit.

Terugkomend op de negatieve ervaring over leadgeneratoren. De veel genoemde klachten over deze leadgeneratoren zijn:

  • Slechte leads
  • Geen bereikbare leads
  • Leads zijn niet echt
  • Leads kosten teveel
  • Hoge kosten voor “abonnementen”

etc. etc. etc. Maar boekhouders en accountants er bestaan geen slechte leads! Ik wilde ook wel eens weten wat mijn concurrenten aanbieden. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat elke leadgenerator, prima leads aflevert. Bij deze leads zijn de potentiële klanten ook daadwerkelijk opzoek. Het probleem ligt niet aan de leads, maar ligt vaak, en nu ga ik mensen tegen de haren in strijken, maar meestal aan de personen die deze leads ontvangen. De leads worden als het ware niet goed opgevolgd.

Verwachting van de boekhouder/accountant

De verwachting van de boekhouders is. Er komt een lead binnen in je mailbox. Alles staat in de lead omschrijving de NAW gegevens persoonsgegevens, omzet en hoe de administratie is opgebouwd (dat laatste ontbreekt er nog wel eens aan bij veel leadgeneratoren, maar dat maakt de lead niet minder interessant). Leads die echt niet interessant zijn worden door de generatoren er uitgefilterd. Toch kan er per ongeluk eens 1 tussendoor schieten, die niet interessant is.

De opvolging

De leadgeneratoren geven aan dat de lead naar 4 andere boekhouders gestuurd wordt, zodat de potentiële klant kan kiezen. Veel boekhouders kiezen ervoor om een offerte te maken (kost een uurtje of 1 á 2), deze te versturen naar het verkregen email adres en dan maar wachten totdat er antwoord komt. Dan volgen er stress momenten. Je wacht en wacht en wacht en wacht nog veel langer. Kortom geld betaald voor een lead, maar er komt niks van. Conclusie van de boekhouder: slechte lead, ik zoek een andere leadgenerator. Dit heb je dan ook aan jezelf te danken.

Boekhouders en accountants het is een sport, een competitie. Deze competitie ga je dus ook aan wanneer een potentiële klant uw kantoor rechtstreeks benaderd. Wanneer deze potentiële klant niks van zich laat horen, dan betekent dit simpelweg dat je aanbod niet interessant is. Dit aanbod is dan ook enkel en alleen gebaseerd op prijs. Want ja, je hebt niet kunnen laten zien waar jouw kwaliteiten liggen. Waar zijn we dan mee bezig? We willen graag nieuwe klanten, maar we willen er zelf niet al te veel werk aan hebben. Natuurlijk snap ik dat, maar het is wel het meest belangrijke van je eigen kantoor.

Wat doe je als een lead binnenkomt

Als er een lead in de mailbox terecht komt betekent dit een stuk onvrede bij de huidige dienstverlener. Het is een probleem dat juist op dat moment speelt. Dit is in bijna al gevallen zo. In zo’n geval moet je dus direct reageren. Je gaat dus geen offerte sturen. Als je weet dat de lead naar 3 andere boekhouders gaat, moet je er dus voor zorgen dat je deze lead als eerste bereikt. Dus dan bel je gewoon. Gelijk een mooi moment om kennis te maken en informatie in te winnen die je graag zelf nog te weten wilt komen. Het doel van je gesprek is dan ook om een afspraak te maken. Zodat je jezelf kunt presenteren. Zo blijf je de concurrentie voor. Geloof me, een ondernemer is niet altijd opzoek naar een andere boekhouder, omdat zijn huidige te duur is. Vaak speelt er veel meer. Hoe je dit soort gesprekken voert om er achter te komen wat het probleem is en hoe je een afspraak maakt vindt je hier.

Tips wat je moet doen om een klant binnen te halen

Ik ga niet vertellen wat je niet moet doen. Wat echter wel belangrijk is hoe je te werk gaat wanneer een lead je mailbox bereikt.

  • bel direct met de lead
  • voer een leuk gesprek en toon vooral interesse
  • probeer achter het echte probleem te komen
  • probeer direct een afspraak te maken
  • offertes maken doen je wanneer je op de afspraak bent

Wanneer je moeite hebt met het opvolgen van leads of wil je zelf nieuwe klanten werven. Download dan het Ebook Aqcuisitie en sales voor de administratieve sector. In dit boek leer je van A tot Z hoe je nieuwe klanten binnen haalt.

Acquisitie en sales handboek voor de administratieve sector, boekhouders en leadgeneratoren

Wanneer u zelf niet in de gelegenheid bent om op de juiste manier klanten binnen te halen, laat mij u dan helpen. Niet alleen door de afspraken voor u te maken, wij geven tevens Training & Advies en daarbij verzorgen wij coaching on the job. Ik ga dan samen met u bellen om nieuwe klanten binnen te halen.

E-book Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector (sales-update)

Update verkoop E-book Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector

Hierbij even een kleine update over de verkoop van het E-book dat op 18-11-2018 in de verkoop is gegaan. De teller staat inmiddels op 2. Dit betekent een goede start. Hierover krijgen we veel leuke reacties, maar ook zinvolle reacties. Als gevolg daarvan heb ik ook wat aanpassing gedaan ten opzichte van de vorige versie. Zo is de opmaak van het E-book Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector een beetje veranderd. Daarmee wordt het boek makkelijker leesbaar. Ik heb tevens een aantal schoonheidsfoutjes er uitgehaald.

Wanneer je dit boek gelezen hebt, stel ik het zeer op prijs dat je feedback geeft. Zodat ik het boek kan aanpassen daar waar het nodig is.

Acquisitie en sales handboek voor de administratieve sector, e-book acquisitie en saleshandboek

Het E-book is te koop in onze webshop

iTunes

De voorbereidingen zijn ook al getroffen om dit boek aan te bieden in iTunes store. Hierdoor breiden we de mogelijkheid uit om dit boek te downloaden als iBook, zodat het ook te lezen is voor mensen met een Apple device. Een update van deze ontwikkeling volgt nog. Heb je interesse om het boek als iBook to downloaden, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Plannen voor een fysiek boek

Voor zover wij weten, is dit het enige Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector. Het idee is ontstaan uit de behoefte in deze branche. We hebben inmiddels bewezen dat deze methode uitermate effectief is. Dit nadat we een aantal jaren zijn bezig geweest om de beste methode te ontwikkelen specifiek voor de administratieve sector. Het plan is dan ook dat we, wanneer de vraag groter wordt, wij dit boek ook fysiek willen gaan uitbrengen. Een update hierover zal ter zijner tijd via onze blogs en via onze nieuwsbrief verschijnen.

Over enkele dagen is het boek beschikbaar op Bol.com. Hier is het boek te downloaden als E-book voor een E-bookreader. Via Brave New Books is hiervoor een ISBN nummer aangevraagd. Hiermee vergroten wij de kans om het boek te verkopen. Bij Brave New Books, kun je een ISBN nummer aanvragen voor slechts € 12,50! Je behoudt hier dan ook voor 100% je auteursrecht.

Tot de volgende update en vergeet vooral het E-book niet te delen!

Uitbesteden klantenservice

Uitbesteden klantenservice

U heeft zichzelf was weleens afgevraagd “ uitbesteden klantenservice is dat ook aantrekkelijk voor mij?” Ik wil u als kleine ondernemer/zzp’er graag laten weten middels deze blog welke voordelen dit kan bieden.

Als zzp’er wilt u graag ondernemen. Hierdoor heeft u weinig ofwel geen tijd om ieder telefoontje te beantwoorden die u krijgt. Ikzelf, zoals u, ook een zzp’er kan daarover mee praten. Mensen trachten u te bereiken om iets te verkopen. Hier zit ik zelf ook niet op te wachten en het kost veel tijd om deze te beantwoorden en af te wimpelen.

U wilt natuurlijk wel bereikbaar zijn voor potentiële klanten, die leveren u immers opdrachten op. Ik ervaar vaak van mede zzp’ers dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Uw humeur wordt er daardoor niet beter op, wanneer u al 10 telefoontjes heeft moeten beantwoorden die geen klanten opleveren. De 11e die dan belt zou wellicht kunnen merken dat u niet zit te wachten op zijn telefoontje en krijgt dan al snel de indruk dat u hem zou willen afwimpelen, terwijl dit een klant zou kunnen worden!

Kortom frustratie alom. Door te kiezen voor “uitbesteden klantenservice” van Arts To Leads bespaart u in het eerste geval al die frustratie.

Wat levert het uiteindelijk op?

Het uitbesteden aan iemand die uw klantenservice vertegenwoordigt levert u in de eerste plaats natuurlijk minder frustratie op. Ten tweede levert het u tevens een tijdsbesparing op. U kunt immers zorgeloos ondernemen, zonder bijzaken te moeten regelen overdag tijdens uw opdracht. Daarnaast ben ik in staat een gedegen inventarisatie te doen, wanneer ik potentiële klanten aan de lijn heb, zodat u een gedegen offerte kunt versturen. En dit zonder nogmaals contact op te hoeven nemen met deze klant. Dit bespaart u tevens ook een hoop tijd en levert u uiteindelijk ook meer opdrachten op.

Het ijzer smeden als het heet is. Potentiële klanten moeten het gevoel hebben direct geholpen te worden. Dit is waar potentiële klanten om vragen. “Krijg ik geen antwoord op mijn vraag of moet ik wachten totdat een opdrachtnemer mij weer terugbelt om de opdracht te inventariseren, dan zoek ik wel iemand anders.”

Conclusie:

Aan het einde van het jaar zult u merken dat u veel meer omzet heeft gedraaid. Terwijl de werkdruk hetzelfde is gebleven en u ook nog tijd voor u zelf heeft overgehouden. Daarom is het het overwegen waard uw klantenservice uit te besteden.

Bekijk onze Facebookpagina door op ons logo te klikken!

uitbesteden Klantenservice

Interessante link wanneer u uw boekhouding uit wilt besteden.

Vernieuwde website van Arts To Leads

Een vernieuwde website van Arts To Leads

De afgelopen tijd hebben wij hard gewerkt (in de avond uurtjes) om onze website een ander tintje te geven. De oude website was niet helemaal volgens onze wensen. Doordat deze website even snel in elkaar gezet was, leek dat ook echt zo. De vernieuwde website van Arts To Leads heeft een nieuwe, professionele uitstraling gekregen, hiermee is het resultaat van de website naar onze tevredenheid.

Wat is er veranderd op de vernieuwde website van Arts To Leads?

De grootste verandering op deze website, zit in de indeling. Hiermee is de website nu een stuk overzichtelijker. De kleuren zijn aangepast, hierdoor verwijzen de kleuren meer naar de kleuren in ons logo. Er is tevens een nieuwsbrief, waar u zich voor kunt aanmelden. Hierdoor mist u dus geen enkel nieuwtje. Ook is er een nieuwe rubriek te vinden “Sales en Acquisitie Tips”, hierop richten wij ons puur op het geven van tips voor boekhouders. Dit is tevens een duwtje in de rug voor boekhouders, accountants en administratiekantoren om zelf eens te ervaren, wat acquisitie voor uw kantoor kan betekenen. Hiermee wordt de drive om acquisitie te gaan proberen, wellicht een stuk leuker.

Sales en Acquisitie tips kunt u ook vinden op Youtube, abonneert u zich op dit kanaal en wordt een acquisitie meester net als ons.

Training en Coaching

Doordat we niet al te veel aandacht hebben besteedt aan onze dienstverlening “Training en Coaching”, stond dit ook op een zeer laag pitje. Door dit nu uitvoerig aan te prijzen op onze website, hopen we meer trainingen kunnen geven in de toekomst. Deze training en coaching zijn eigenlijk een aanvulling op de tips die we regelmatig gaan geven. Hiermee kunnen we ook concluderen, dat het onderdeel Training en Coaching, wel degelijk een toegevoegde waarde is. U bespaart immers de kosten van ons, om te gaan acquireren voor u!

Bemiddeling verkoop klantenportefeuille of administratiekantoor

Doordat het netwerk van ons door de jaren heen erg groot is geworden, willen we meer bekendheid geven aan verkoopbemiddeling. Binnen het netwerk van onze vaste relaties, krijgen we ook regelmatig de vraag of we geen boekhouders kennen, die hun klantenportefeuille of administratiekantoor willen verkopen. Nou dat kennen we dus niet. We weten dat het aanbod van de bemiddeling zeer beperkt is. Vooral ook in de branche waar wij ons in begeven. We zorgen er nu ook voor dat we gevonden worden, door boekhouders die willen stoppen met hun kantoor. Hierdoor schatten wij de kans dus ook hoger in, dat we onze relatie ook hierin kunnen bedienen.

Door onze voorwaarden, wordt de drempel ook laag om met ons contact op te nemen, voor zo’n dergelijke bemiddeling. Deze dienstverlening zal voor de verkopende partij gratis zijn. Wanneer iemand geïnteresseerd is in een overname, zullen wij deze doorsturen als lead, voor een nader overeen te komen bedrag.

Social Media

Social Media is natuurlijk een belangrijk aspect in de marketing en het opbouwen van naamsbekendheid. Net zoals ieder bedrijf zijn wij hier ook volop mee bezig. Hiervoor hebben wij een pop-up ontwikkelt, die na een aantal seconden, wanneer u op onze website bent, verschijnt. Ook ik weet hoe irritant dat kan zijn, maar het helpt ons wel degelijk ons netwerk op Facebook te vergroten.

Wanneer u op de Facebook link klikt en ons een Like geeft, zal deze ook niet meer verschijnen! Dus…. een kleine moeite en echt heel veel plezier.

Als tegenprestatie op die Like zullen wij ook altijd kijken of we u een pagina heeft die wij kunnen volgen en Liken.

Mobiele Versie

Als laatste hebben we ook nu een goede mobiele versie van onze website, zodat u alles goed in formaat kan lezen op een klein apparaat.

Neem een kijkje op de vernieuwde website van Arts To Leads en laat een reactie achter op Facebook of onderaan dit nieuwsbericht. Ik ben echt benieuwd wat jullie ervan vinden!

Deze website is gemaakt door: André Schraa

vernieuwde website van arts to leads

Klantenportefeuille verkopen? Wij regelen het!

Klantenportefeuille verkopen?

De klantenportefeuille van Arts To Leads bestaat grotendeels uit boekhouders, accountants en administratiekantoren die een groei willen realiseren. Arts To Leads biedt momenteel 2 manieren namelijk: Telefonische acquisitie en Online Leads. Regelmatig krijgen we de vraag: “zijn er ook administratiekantoren die hun klantenportefeuille verkopen?”

Bij deze ben ik dus op zoek naar boekhouders, accountants en administratiekantoren die graag hun klantenportefeuille willen verkopen aan een betrouwbare partij. Ik breng U in contact met een administratiekantoor, die het best bij uw klanten past, met betrekking tot werkwijze, visie en tariefstelling.

Visie:

Wij begrijpen als geen ander hoe het is, wanneer u op het punt staat te stoppen met uw bedrijf. U heeft een band opgebouwd met uw relaties en wil daarom uw klantenportefeuille verkopen aan iemand die er hetzelfde in staat als u. Met name als het gaat om:

  • Relatiebeheer
  • Pro-activiteit
  • Kennis
  • Werkwijze
  • Advisering

Wanneer u op het punt staat om uw klantenportefeuille te verkopen, dan kunt u ons inschakelen. Voor informatie kunt u ons bereiken via mail, het contactformulier onder aan de pagina of telefonisch op 0681727936.

klantenportefeuille verkopen?

Vacature: Telefonisch Acquisiteur

Vacature Arts To Leads zoekt Salestoppersvacature

Vacature Arts To Leads

Wij zijn op zoek naar een gedreven, gemotiveerd persoon met erg veel doorzettingsvermogen. Het betreft een functie/samenwerking als Telefonische Acquisiteur, voor de administratieve dienstverlening.

Profiel:

  • Voor alle leeftijden, ook geschikt voor mensen die langdurig in de WW zitten of net niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt.
  • Ervaring met acquisitie: niet nodig (liever niet, dan wel).
  • Ervaring in administratie: niet noodzakelijk, maar wel handig.
  • Motivatie is een pré
  • Doorzettingsvermogen is een pré
  • Vrolijke persoonlijkheid.
  • Open persoonlijkheid.
  • Kan leuke gesprekken voeren met vreemden.
  • Kan uitstekend een gunfactor creëren.
  • Bereid om iets nieuws te leren
  • Staat open voor positieve feedback
  • Woonachtig in de omgeving Oosterwolde

Let op: Ik ben niet op zoek naar iemand in loondienst. Ik ben op zoek naar iemand waarmee ik kan samenwerken en de vergoeding een percentage van de opbrengst van een lead is. Later zou je als partner in het bedrijf kunnen stappen. Mits je je daarvoor bewezen hebt.

Interesse? Stuur een mail met je motivatie en curriculum vitae naar: andre@arts2leads.nl

Boekhoudsoftware vergelijker als extra service

Binnenkort verschijnt er een boekhoudsoftware vergelijker op de website.

Dit wil ik gaan aanbieden als extra service voor mijn (toekomstige) relaties, maar is tevens geschikt om uw klanten naar te verwijzen indien ze de software willen proberen waar u zelf mee werkt.

Deze vergelijker bied de mogelijkheid om gedurende een bepaalde periode boekhoudsoftware en diverse applicaties gratis te testen op kwaliteit en mogelijkheden.

In de vergelijker zult u de meest gebruikte boekhoudsoftware door erkende administratieve dienstverleners kunnen vergelijken. Het is tevens de mogelijkheid om, mocht u een pakket getest hebben, de aankoop te doen via de website. Tevens kunt u me altijd mailen met vragen over de verschillende softwarepakketten.

Hieronder een kleine greep uit de software die binnenkort te vergelijken is:

boekhoudsoftware vergelijken

Binnenkort hoort u hier meer van!

Interesse? Houd de website in de gaten en volg ons ook op Twitter en Facebook.

Kan een lead slecht zijn? Het succes van Kubus Heerenveen!

Sinds 2014 ben ik actief als acquisiteur en behoor tot de top lead generatoren in de administratieve sector (aldus mijn opdrachtgevers). Eerst voor mijn vorige werkgever Eyes II Open en nu voor mijn eigen bedrijf Arts To Leads. Bij Eyes II Open hadden we diverse opdrachtgevers, onder andere Kodak, Invest Online en diverse boekhoud-, accountants- en administratiekantoren.

Acquisitie voor boekhouders, accountants en administratiekantoren was mijn taak en hier heb ik me de afgelopen jaren dan ook in gespecialiseerd.

Toch werden er regelmatig leads ter discussie gesteld door onze opdrachtgevers. Uiteraard stonden we en sta ik nog steeds open voor verbeteringen en vind ik ook dat er over elke gelopen lead gepraat moet worden.

Waarom gebeurde het dan regelmatig dat een lead toch ter discussie werd gesteld? Op die vraag wilden we graag antwoord hebben, wij waren immers overtuigt van ons kunnen. Hoe konden we, naast dat we de koude telefonische acquisitie verzorgde, ook de leads zelf opvolgen? Zodat we onze relaties beter konden begrijpen. De antwoorden op deze vragen konden we alleen krijgen door zelf een administratiekantoor te beginnen en dit vonden we in een samenwerking met een bestaand administratiekantoor in de buurt, waarvoor we de koude acquisitie al een tijdje verzorgde. Dit kantoor nam zelf 30 klanten mee. De eigenaar van dat kantoor zag het wel zitten om deze uitdaging samen met ons aan te gaan.

In 2015 heb ik dus als acquisiteur mee mogen werken met de opzet van het administratiekantoor Kubus Heerenveen. 2 andere collega’s volgden de afspraken op, die ik middels telefonische acquisitie maakte.

Van 2015 tot halverwege 2016 heb ik 240 (leads) afspraken gemaakt voor het administratiekantoor. Van die leads zijn er uiteindelijk ruim 110 klant geworden bij Kubus Heerenveen. Dat is dus een conversie van ruim 45%! In dat jaar was Kubus Heerenveen ook één van de snelst groeiende kantoren, van de ruim 102 aangesloten kantoren binnen de Kubus Coöperatie. De afspraken die gemaakt werden, waren bijna allemaal bij ondernemers die “dachten” goed te zitten bij hun huidige financieel dienstverlener. Uiteraard zaten er ook enkele leads bij die niet tevreden waren over hun huidige administratiekantoor, dit waren de kersen op de taart.

De conclusie is, dat een lead nooit slecht is, uiteraard hebben ook wij leads ervaren, waar we niet echt de kans hebben gekregen ons verhaal te mogen doen. Zijn deze leads dan slecht? Beslist niet! De concurrentie zoals, de online lead generatoren, leveren ook geen slechte leads aan. Dit konden we testen door deze leads op te volgen voor ons administratiekantoor om onze kwaliteiten te vergelijken. Echter moesten wij wel van goede huize komen deze leads te overtuigen. Wanneer je als boekhouder wat weer moeite hebt om jezelf te profileren, zal zaken doen met online leadgeneratoren wellicht niet de beste keus voor u zijn. De manier waarop ze werken, levert de boekhouder over het algemeen wel minder omzet op en ook meer stress. Dit komt doordat de boekhouders die met online lead generatoren zaken doen, vaak moeten opboksen tegen collega kantoren die lage prijzen offreren. Veel van de online lead generatoren, werken ook volgens lead prijzen op basis van de te verwachten omzet van zo’n lead. Wij hanteren een vaste prijs per rechtsvorm.

Een lead is een kans, waarin u als financieel dienstverlener kan laten zien waar het beter kan (efficiëntere, snellere verwerking, transparantie en pro-acvtiviteit), wanneer mijn opdrachtgevers die kans niet hebben gekregen (dit kan tal van redenen hebben en ligt lang niet altijd aan de interesse van de lead), zal een lead ook nooit in rekening gebracht worden. Geen enkele ondernemer zal tijd vrij maken voor een afspraak voor iets waar hij toch niks aan denkt te hebben.

Doordat wij van Arts To Leads een volledige behoefte in kaart brengen, i.c.m het volledige huidige administratieproces, zal het voor u als administratief dienstverlener duidelijk zijn waarvoor u aan tafel zit. In tegenstelling tot wat mijn conculega’s doen, het enkel en alleen een telefoonnummer en mailadres doorgeven als lead. En dan is het nog maar de vraag of de lead daadwerkelijk tot een afspraak komt.

Bent u boekhouder of heeft u een administratie-of accountantskantoor en bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ik doe acquisitie, geef acquisitie- en sales training & coaching voor de administratieve sector. Benieuwd wat ik voor u kan betekenen?

Neem dan snel vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie via mail of bel 0681727936.

 

 

Leads voor gecertificeerdemediators.nl

 

Acquisitie voor boekhouders

Leads voor gecertificeerdemediators.nl

Trots als ik ben, heb ik de kans gekregen de leads voor gecertificeerdemediators.nl te gaan verzorgen. Het project houdt in dat ik op zoek ga naar mediators die zich willen aansluiten op de website van mijn opdrachtgever en daar vervolgens weer exclusieve leads van te krijgen.

Dit platform zorgt ervoor dat mediators en mensen die op zoek zijn naar een mediator bij elkaar gebracht worden. Op deze website vind je alleen gecertificeerde mediators welke al enig jaar ervaring hebben met diverse cases in echtscheiding mediation of in een werkgerelateerd conflict voor zowel de werkgever als de werknemer. Deze mediators zijn aangesloten als bij de Mediatorsfederatie Nederland (MFN). Ook zijn deze partners aangesloten als rechtbank mediator bij de Raad voor Rechtsbijstand. De mediators werken tevens op basis van gesubsidieerde rechtsbijstand. Meer informatie? Kijk op www.gecertificeerdemediator.nl!

Bent u ook op zoek naar een betrouwbare partner die voor u deuren opent zonder opdringerig over te komen bij uw doelgroep? Neem dan snel contact op via het formulier of bel mij op: 0681727936.

Ik hoop u snel een keer te spreken!

Met vriendelijke groet,

leads voor boekhouders

 

 

 

André Schraa

Eigenaar/Acquisiteur

Leads voor administratiekantoor HMFC

Vanaf 8 mei 2017 zorg ik ervoor dat ik leads voor administratiekantoor HMFC Utrecht werf. Ik ben erg blij dat ik mijn kwaliteiten eens in de regio Utrecht mag uitvoeren. Voor mij een nieuwe, leuke en interessante uitdaging.

Ik hoop een voorspoedige samenwerking tegemoet te gaan en ik ben er zeker van dat we dit tot een succes zullen brengen!

Bedankt voor de kans HMFC Administratie!!

Indien u ook geïnteresseerd bent in kwalitatief goede leads voor uw administratiekantoor, neem dan eens vrijblijvend contact met mij op via mail: andre@arts2leads.nl Tel: 0681727936 of via het contactformulier.

Ik hoop u graag een keer te mogen spreken!

Met vriendelijke groet,

André Schraa