Kan een lead slecht zijn? Het succes van Kubus Heerenveen!

2 mei

Kan een lead slecht zijn? Het succes van Kubus Heerenveen!

Sinds 2014 ben ik actief als acquisiteur en behoor tot de top lead generatoren in de administratieve sector (aldus mijn opdrachtgevers). Eerst voor mijn vorige werkgever Eyes II Open en nu voor mijn eigen bedrijf Arts To Leads. Bij Eyes II Open hadden we diverse opdrachtgevers, onder andere Kodak, Invest Online en diverse boekhoud-, accountants- en administratiekantoren.

Acquisitie voor boekhouders, accountants en administratiekantoren was mijn taak en hier heb ik me de afgelopen jaren dan ook in gespecialiseerd.

Toch werden er regelmatig leads ter discussie gesteld door onze opdrachtgevers. Uiteraard stonden we en sta ik nog steeds open voor verbeteringen en vind ik ook dat er over elke gelopen lead gepraat moet worden.

Waarom gebeurde het dan regelmatig dat een lead toch ter discussie werd gesteld? Op die vraag wilden we graag antwoord hebben, wij waren immers overtuigt van ons kunnen. Hoe konden we, naast dat we de koude telefonische acquisitie verzorgde, ook de leads zelf opvolgen? Zodat we onze relaties beter konden begrijpen. De antwoorden op deze vragen konden we alleen krijgen door zelf een administratiekantoor te beginnen en dit vonden we in een samenwerking met een bestaand administratiekantoor in de buurt, waarvoor we de koude acquisitie al een tijdje verzorgde. Dit kantoor nam zelf 30 klanten mee. De eigenaar van dat kantoor zag het wel zitten om deze uitdaging samen met ons aan te gaan.

In 2015 heb ik dus als acquisiteur mee mogen werken met de opzet van het administratiekantoor Kubus Heerenveen. 2 andere collega’s volgden de afspraken op, die ik middels telefonische acquisitie maakte.

Van 2015 tot halverwege 2016 heb ik 240 (leads) afspraken gemaakt voor het administratiekantoor. Van die leads zijn er uiteindelijk ruim 110 klant geworden bij Kubus Heerenveen. Dat is dus een conversie van ruim 45%! In dat jaar was Kubus Heerenveen ook één van de snelst groeiende kantoren, van de ruim 102 aangesloten kantoren binnen de Kubus Coöperatie. De afspraken die gemaakt werden, waren bijna allemaal bij ondernemers die “dachten” goed te zitten bij hun huidige financieel dienstverlener. Uiteraard zaten er ook enkele leads bij die niet tevreden waren over hun huidige administratiekantoor, dit waren de kersen op de taart.

De conclusie is, dat een lead nooit slecht is, uiteraard hebben ook wij leads ervaren, waar we niet echt de kans hebben gekregen ons verhaal te mogen doen. Zijn deze leads dan slecht? Beslist niet! De concurrentie zoals, de online lead generatoren, leveren ook geen slechte leads aan. Dit konden we testen door deze leads op te volgen voor ons administratiekantoor om onze kwaliteiten te vergelijken. Echter moesten wij wel van goede huize komen deze leads te overtuigen. Wanneer je als boekhouder wat weer moeite hebt om jezelf te profileren, zal zaken doen met online leadgeneratoren wellicht niet de beste keus voor u zijn. De manier waarop ze werken, levert de boekhouder over het algemeen wel minder omzet op en ook meer stress. Dit komt doordat de boekhouders die met online lead generatoren zaken doen, vaak moeten opboksen tegen collega kantoren die lage prijzen offreren. Veel van de online lead generatoren, werken ook volgens lead prijzen op basis van de te verwachten omzet van zo’n lead. Wij hanteren een vaste prijs per rechtsvorm.

Een lead is een kans, waarin u als financieel dienstverlener kan laten zien waar het beter kan (efficiëntere, snellere verwerking, transparantie en pro-acvtiviteit), wanneer mijn opdrachtgevers die kans niet hebben gekregen (dit kan tal van redenen hebben en ligt lang niet altijd aan de interesse van de lead), zal een lead ook nooit in rekening gebracht worden. Geen enkele ondernemer zal tijd vrij maken voor een afspraak voor iets waar hij toch niks aan denkt te hebben.

Doordat wij van Arts To Leads een volledige behoefte in kaart brengen, i.c.m het volledige huidige administratieproces, zal het voor u als administratief dienstverlener duidelijk zijn waarvoor u aan tafel zit. In tegenstelling tot wat mijn conculega’s doen, het enkel en alleen een telefoonnummer en mailadres doorgeven als lead. En dan is het nog maar de vraag of de lead daadwerkelijk tot een afspraak komt.

Bent u boekhouder of heeft u een administratie-of accountantskantoor en bent u op zoek naar nieuwe klanten? Ik doe acquisitie, geef acquisitie- en sales training & coaching voor de administratieve sector. Benieuwd wat ik voor u kan betekenen?

Neem dan snel vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie via mail of bel 0681727936.

 

 

Like, deel en volg ons!
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://arts2leads.nl/blog-post/lead-voor-administratiekantoor-kubus">
LinkedIn